Sunday, November 21, 2010

YAHUDI ASLI DAN YAHUDI PALSU

Dua tangan bersalaman tapi yang lebih menarik "HIDUNG" mana yang lebih ASLI

Amat menarik apabila melihat kedua dua tokoh ini bersalaman sambil tersenyum walaupun hidung tidak dilagakan .Apakah gambar ini satu lakonan atau benar benar ikhlas dari kedua dua makhluk yang tersohor ini tidaklah kawe ketahui. Yang kawe dan semua manusia tahu adalah kedua duanya pernah bermusuh ketat diantara satu sama lain di satu ketika dahulu kerana pertentangan dengan pekerjaan masing masing .Siapa yang benar dan siapa yang salah pun amat sukar untuk kita rumuskan TAPI yang nyata banyak pihak yang mendapat KESAN negatif kerana pertembungan dua kerjaya yang berlainan ini.

Setiap perbezaan mesti ada kesamaan samada yang tersembunyi atau dengan nyata ,dan dalam memilih kesamaan ini kawe memilih "HIDUNG" adalah kesamaan yang nyata mengenai persamaan fizikal kedua dua tokoh ini.Siapa manusia yang bernama Schwartz yang berasal dari Hungary dari keturunan Askenazic Jews ini?

Goerge Soros mungkin nama yang Di kenali ramai seantaro dunia ,Manusia Baka Yahudi ini mencari rezeki dengan gayanya yang tersendiri . Beliau seorang pedagang mata Wang yang Paling berjaya didunia dalam eranya. Banyak negara negara jatuh miskin terutamanya dari negara dunia ketiga kerana kelicikan dan kebijaksanaan beliau mengurus tadbir perniagaan beliau.Gelombang kerakusan Manusia dari keturunan Yahudi celup ini sangat hebat Dan menjadi igauan kepada setiap kepala negara bila nama Soros Di sebut.

Mungkin tiada siapa mengenali Mahathir a/l Muhammad a/l Kutty atau Mahathir Bin Muhammad Iskandar@ Mohammed yang dikatakan berasal dari Kerala India yang berperanakan suku kaum Malabari . Wujud atau tidak wujud Manusia ini tidaklah Kawe pasti secara fakta yang lengkap ,Mungkin JPN boleh membantu tapi tidaklah menjadi minat kawe untuk cari manusia itu.

Kehebatan Soros tidak akan menjadik hebat jika tidak bertembung dengan regu yang hebat jugak untuk mengadu Kehebatan atau dalam istilah tersohor bahasa Melayu Nya " Buku bertemu ruas" Telah Di takdirkan "ruas" bagi Soros dalam "Buku" ekonominya ialah Dr Mahathir Mohamad iaitu seorang Perdana Menteri dari bumi Malaysia yang amat lantang suaranya dalam negara dunia ketiga mengkritik budaya ekonomi barat dan negara negara maju berkuasa besar.

Dengan gelaran "Penyanggak Wang antarabangsa" anugerah/gelaran hormat yang diberikan oleh Dr M kepada Soros pada ketika itu ,kita dapati pertembungan hebat yang menarik diperhatikan oleh seluruh dunia akan kesudahannya. Kawe sebagai rakyat Malaysia sudah tentulah akan memihak kepada Dr M dan bagi Kawe Soros Telah kalah dalam pertembungan ini ,ore lain Kawe tak tahu mungkin yang anti Dr M mengatakan beliau kalah. Kenapa Soros perlu di jadikan pasangan Mahathir? Hahaha... Siapa yang memerlukan Siapa ? Mahathir memerlukan Soros utk popular atau Soros memerlukan Mahathir untuk menjadi manusia hebat di dunia? Semua orang Ada jawapan yang tersendiri mengenai perkara itu Dan Ada juga yang Tak ambil peduli pun sape mereka.

Mahathir yang terkenal dengan "keceluparan" yang berani  bermula dengan surat terbukanya kepada bekas Perdana Menteri pertama Malaysia Tunku dalam surat terbukanya yang menyoal satu sudu darah siam yang mengalir didalam tubuh Tunku telah menyebabkan anak raja bapak kemerdekaan negara murka dan memecat beliau dari umno.Darah apakah yang mengalir didalam tubuh Mahathir ini sehingga begitu berani menggelarkan Soros yang berdarah Yahudi palsu sebagai perompak dan penyanggak.

Didalam negara mahathir di gelar Mahafiraun dari musuh musuh politiknya dan ada juga suara suara sumbang yang mengatakan beliau dialiri darah dari India...sejauh mana benarnya suara suara sumbang ini kawe tidak ketahui .Jaddik kawe rasa Mahathir tidak akan marah jikalau kawe mengambil kira suara suara sumbang yang berbunyi untuk menyoal beberapa sudu darah India Malabari yang mengalir dalam tubuh beliau dan berapa cawan darah melayu yang ada dalam diri beliau.

Chochini yang membahagikan Malabari dan Pardesi dan  yang ini lebih asli dari apa yang di miliki oleh Soros.Di riwayatkan juga Chochini ini sampai di India semasa keagungan Sulaiman yang fasih berbahasa dengan burung itu.Di percayai juga bertapak di Kerala yang menjadi tempat anak beranak Kutty beranak pinak .Apakah mahathir reti berbahasa urdu atau Malayalam? ...hahahha kawe tidak kata Mahathir Yahudi Palsu serupa Soros tapi berdasarkan dari suara suara sumbang yang mengatakan mahathir berketurunan Kutty jaddik kemungkinan besar Mahathir dari baka Yahudi asli amat menarik untuk difikirkan lebih lebih lagi bila disandarkan oleh kehebatan dan kebjijaksanaan beliau.

Andaian itu dibuat berdasarkan jika ada sesudu darah india yang mengalir dalam tubuh Mahathir. Jikalau andaian mengatakan seluruh darah mahathir dialiri oleh darah melayu masih lagi tidak terlepas dengan baka asli ini jikalau kajian kajian saintifik di ambil kira dan sikap segelintir orang melayu yang berfikiran terbuka di guna pakai.

Jaddik rumusan kawe mengenai pertentangan Mahathir dengan Soros lebih kepada yang "ASLI" mahu menumpaskan yang "PALSU" ...Mungkin di luar sana ramai yang tidak setuju dengan kawe ...tidak mengapa kerana itu pilihan masing masing . Tapi jikalau andaian kawe ini ditakdirkan betul !!! Maknanya hampir suku abad negara Malaysia ini di tadbirkan oleh seorang Yahudi Asli dan menjadi kebanggaan seluruh rakyat Malaysia .

2 comments:

Anonymous said...

Biar berdarah apa sekali pun semuanya anak adam, bukan darah yang dipertikaikan tapi jasa terhadap Agama, Bangsa dan Negara akhirnya dikenang.

Anonymous said...

mok mahathir, wan tempawan wan abdul hamid. bukan wan tu melayu sejati kerr,, kmungkinan besar pula ada beberpa sudu siam(Patani tepatnya).

dan rasanya mahathir dan TGNA ni waris jauh2 sbnrnya mngmabil kira raja jembal yg berasal dari kedah. wan - nik biasanya ada pertalian.

sementelah kelantan-patani-kedah dulu mmpunyai hubungan yang baik.