Thursday, January 27, 2011

CARI DIRI ATAU BAWA DIRI JADI TUHAN?


ya kutubu ainul muslimatul anfaq anzat ankaf annur
ansob anyamun anyuti annama asun anridh assur amma
minahatun minahawasa waislama makrifatullah zikrillah
sirrullah annabiyun wali khuzumi kalmia qaibil anfusuru sir aku
 
* khawasun al iblis artika qulrbi jahannama
* summa umiyun fitraska akinun ptah
* aza samiru samirin sama toibin hablum min ababil kasran fil zulmati
 
* Hai air sulbiku hayatku ibuku sucikan aku dari segala noda dunia di atas selaput tubuhku anugerahMu
* Hai api cenderunglah engkau kepada hatiku jangan kau tegak membakar sulbiku walaupun arang jadinya   aku atas Ibrahim moyang kandungku, kau bersihkan sekalian darahku dari iblis yang dilaknat Tuhanku
* Hai cahaya manikam purba kau bentuk sekelian rupa benih Rasulullah, sucikan aku di dalam hatiku, pulihkan aku kembali ke arashmu agar bersih sekelian wujudku.
 
 Bait bait perkataan diatas hanya difahami maksudnya oleh mereka yang mempelajarinya sahaja .Bagi ore biasa serupa kawe beranggapan  lebih mirip kepada jampi serapah bomoh bomoh kampung untuk menghalau pelesit yang mengacau budak kecil menangis.Ini bukan ajaran Nabi yang menerima wahyu dari jibrail untuk dipesan dan amalkan oleh umat selepas muhammad.

Tapi ini adalah satu bentuk ajaran baru yang mungkin diamalkan atau mungkin karut bagi yang tidak percaya dan mengetahui berkenaan apa yang sedang berlaku di dalam Masyarakat melayu kita sekarang ini.Mencari diri untuk mengenali Tuhan itu bukanlah salah TETAPI mengkotorkan diri untuk dibersihkan semula demi satu kesucian ,pada kawe adalah perbuatan tidak BETUL.

Contoh mudah adalah seorang manusia yang belum pernah mengucap shaadat bolehlah dianggap kotor /kafir dari sudut islam dan setelah manusia tersebut bershaadat maka dianggap manusia tersebut dianggap sesuci bayi yang baru lahir kedunia. Kejahilan dan kekotoran manusia tersebut dibersihkan apabila beliau mentauhidkan Allah itu satu  dan muhammad adalah rasulnya.Dalam contoh mudah mengikut kefahaman kawe ini ajaran Islam menganjurkan penganutnya atau bakal penganutnya supaya mencari kebenaran islam terlebih dahulu dengan mentauhidkan Pencipta Agama yang suci ini dan memperakui bahawa kekasihNya adalah pembawa ajaran yang suci ini.Itu kefahaman biasa bagi kawe yang tahu setakat tauhid dan fekah sambil merangkak rangkak ini.
 
Bagi manusia yang setelah keluar ke dunia dan diperdengarkan azan ditelinganya dan setelah pandai bertutur dan  fasih bershaadat atau kawe boleh istilahkan sebagai Islam baka. Apakah patut bagi golongan ini mengkafirkan diri/mengotorkan diri /memurtadkan diri demi untuk mendapat kesucian diri seperti muaalaf yang baru memeluk islam??  Betul untuk mendekati diri dengan Tuhan diri kita kena bersih ...Mungkin benar untuk kenali Tuhan kena kenal diri kita terlebih dahulu .

Mencari Hakikat dalam Makrifat diri dengan Pencipta adalah elok untuk merpedalamkan ilmu agama . Membaca kitab kitab juga adalah baik tetapi memuliakan kitab kitab bukan dari langit melebihi kitab dari langit merupakan jalan pintas kearah KESESATAN diri.Setiap Kitab ada pembawa atau gurunya ,jaddik kalau nak baca kitab boleh beli dikedai TAPI kalau nak belajar kitab kena cari Pembawanya/Guru barulah hakikat yang sesat tidak tersimpul dalam makrifatnya.

Kedengaran khabar yang bertiup halus di Tanah Malaya ketika ini terdapat seorang Mahaguru yang bakal Agung di seluruh dunia sedang mencari pengikut/atau murid untuk bersama samanya menakluk dunia .Apa kitab yang di bawa oleh Mahaguru ini tidaklah kawe ketahui ,siapa murid kepada mahaguru ini tidaklah kawe ketahui ,siapa pengikut kepada Mahaguru ini kawe juga tidak ketahui. Mungkin ajaran dan kitab yang dibawa oleh Mahaguru ini ada kebenarannya itu pun kawe tidak berapa PASTI. Cuma ada desas desus mengatakan untuk menjadi murid kepada Mahaguru yang bakal Agung ini perlu mengotorkan diri untuk disucikan.

Jika benar sungguh wujudnya Mahaguru yang bakal Agung ini yang mendakwa dirinya mendapat ilham terus dari langit ,memang hebat sungguhlah mahaguru ini kerana berjaya menjadi manusia yang kedua selepas Musa yang boleh berintraksi terus dengan Sang Pencipta....Apa pun sejauh mana kebenaran berita yang singgah ditelinga kawe ini terpulanglah kepada orang melayu di Malaya untuk menilai.

Kepada Mahaguru berkenaan jika ditakdirkan benar benar wujud kembalilah ke pangkal jalan mengikut jalan yang lurus . Jikalau jalan lurus sudah dianggap jalan mati tapi diri masih bersemangat untuk mencari diri diharap tidaklah sampai ke tahap CARI DIRI UNTUK BAWA DIRI JADIK TUHAN KEPADA ORANG LAIN.

Hakikat bukanlah makrifat kepada senjata lelaki untuk menawan senjata perempuan yang hakikatnya nafsu perempuan mudah dilemaskan dengan makrifat lelaki...Hanya ajaran songsang Sang Laksamana saja yang menyamakan nafsu lelaki dan perempuan dalam mempelajari ilmu Hakikat dan makrifat antara tuhan dan hambanya.....Sila layari laman  ini dan jangan terkejut dengan apa yang anda jumpa ...bukan kawe yang mendakwa tapi menulis blog berkenaan yang mendakwa. Apa pun bagi kawe MSO adalah seorang manusia yang hipokrit dan agah sebagai manusia ...itu pendapat peribadi kawe .


2 comments:

akhinatun said...

Tuhan dah ado doh... Tak guna sembah Tuhan lain.

akhinatun said...

Tuhan dah ado doh.....tak guna sembah Tuhan yg lain. Sapa2 nak jjadi Tuhan ok...tapi jgn paksa org lain sembah korang. Sebab jika sama2 berdiri di gelanggang hakikat...kita Tuhan2 yg sama besar.