Saturday, January 1, 2011

NUAR BALLA DUNGGU LAGI

Pandangan Ketua Pemuda Umno Kelantan mungkin dipersetujui oleh kanak kanak yang belum "JJAWI" setelah menerima cokelat angin dari nuar Balla.

Kawe berhajat toksir ambil tahu doh ko Anak Jate Safian Bata yang pernah mengguris hati ggu ggu kawe satu ketika dulu TAPI bila baca berita yang ditulis oleh MALAYSIAKINI hari ni nampaknya anak Jate Safian Bata masih lagi berstatus Ketua Pemuda Umno Negeri yang paling dunggu di Malaysia. Kawe bukan tidak setuju dengan apa yang di persoalkan oleh Nuar Balla tapi cara persoalan yang dilontarkan oleh Nuar Balla itu yang kawe tidak berapa boleh bersetuju . Apakah seorang yang secerdik Nuar Balla tidak boleh faham apa yang tercatat dalam ENAKMEN HIBURAN 1998 ?

Kehairanan yang Nuar Balla hairan berkenaan dulu tak boleh ,kini boleh adalah kerana Otak Nuar Balla masih diperap oleh slogan UMNO dulu,kini dan selamanya? Atau otak nuar balla masih tidak cair yakni masih seperti otak "kerusi batu"? Apakah Nuar Balla tidak boleh faham konsep menghukum dengan konsep mengajar?

Nampaknya kenyataan dari  Nuar Balla ini seakan akan mengesahkan bahawa apa yang dibuat oleh kerajaan Negeri 20 tahun yang lalu dengan melarang segala konsert yang berunsur maksiat telah diterima oleh semua rakyat kelantan dan yang lebih ironiknya telah menjadi satu perkara yang amat janggal bagi pemuda dan pemudi UMNO untuk menghadiri ke konsert konsert seperti itu. Dengan ini jelaslah bahawa pemikiran Nuar Balla ini ketinggalan 20 tahun terkebelakang.

Telahan kawe sedemikian kerana 20 tahun yang lalu golongan pemuda yang menentang keras pengharaman yang di buat oleh kerajaan negeri kelantan pada ketika itu adalah dari kelompok yang menyokong parti nuar balla. Kawe andaikan kerajaan negeri pada ketika bukanlah hendak menghukum muda mudi menikmati hiburan dalam hidup mereka tapi untuk mengajar /mendidik muda mudi ini untuk tahu bagaimana batas batas yang dibenarkan berhibur mengikut acuan islam.Kini setelah 20 tahun berlalu dan mungkin pihak kerajaan negeri telah yakin dengan cara dan asuhan minda kepada muda mudinya mengenai hiburan yang berbataskan secara islam ,bagi kawe tidaklah salah dibenarkan dalam masa yang sama untuk menilai tahap kefahaman yang dicapai.

Kalau Nuar Balla hendak nilai dari sudut politik dan hendak mempolitikkan perkara ini kawe rasa Nuar Balla adalah seorang ahli politik yang sentiasa kelemasan dalam tindakannya hahahaha. Bakpo kawe kata lagu tu ?? Jawapannya PRU 13 nanti adakah Nuar Balla ada keberanian untuk memilih slogan tutup segala hiburan kepada muda mudi ATAU Nuar Balla akan memulakan kempen dengan memansuhkan ENAKMEN HIBURAN 1998 dalam kempennya untuk menawan hati rakyat kelantan?

Satu lagi kenyataan Nuar Balla yang mencuit hati kawe adalah bila Nuar Balla mempersoalkan kewajaran membenarkan kumpulan/pemuzik dari luar negara. Apakah salah bagi nuar balla bila ambil orang luar dan tidak salah bila ambik pemuzik tempatan? Pendirian apa yang nuar Balla nak tegaskan ini sebenarnya? Mungkin maksiat yang diimport lebih buruk dan maksiat tempatan adalah lebih baik untuk pasaran tempatan? hahahaa ..Masih berkerusi batu otak demo nuar balla..

Kenyataan ini juga
"Mengulas perkara itu, Anuar berkata ia juga seperti membenarkan persembahan pada malam tahun baru dan tidak ada bezanya dengan sambutan di tempat lain."

Bagi kawe membayangkan Nuar Balla amat bersetuju dengan apa yang telah dibuat oleh kerajaan negeri 20 tahun yang lalu dan nuar Balla tidak setuju bila kerajaan negeri memberi sedikit kelonggaran sepeti yang termaktub dalam undang undang.

Pada kawe Nuar Balla sepatutnya letak jawatan sebagai Ketua Pemuda Umno Kelantan kerana dengan jelas sekali Nuar tidak bersetuju dengan apa yang dibuat oleh negeri negeri yang di perintah oleh regim BiniNajib di Malaysia berkenaan dengan hiburan.Nuar lebih selesa dan setuju dengan apa yang telah di buat oleh kerajaan negeri kelantan 20 tahun yang dulu.hahahaha.

Kedudukan Nuar Balla dalam dunia politik nampaknya berstatus seperti "kerusi batu" sahaja masa kini .....woo woo kepada penyokong nuar balla jangan marah ko kawe dulu tapi fikirlah bakpo kawe kata lagu tu .Jawapan mudahnya di negeri kelate kenyataan2 yang di keluarkan oleh Nuar Balla ini hanya akan dibatukan sahaja oleh rakyat terbanyak manakala dalam UMNO pula Nuar Balla terpaksa membatukan diri dalam banyak perkara kerana takut kehilangan apa yang beliau ada.

JADDIK SELAMANYA NUAR BALLA AKAN MENJAGA "KERUSI BATU" NYA ...

No comments: