Saturday, May 3, 2014

BAPAK AYAM VS PELACUR





Video hiasan tiada kena mengena dengan yang hidup atau mati




Sekadar hiasan tiada kena mengena dengan hati dan perasaan.

Pelacur di negara kita ini tidak dilesenkan seperti negara negara yang membenarkan pelacur itu sebagai satu kerjaya yang profesional.Kebanyakkan orang bila sebut PELACUR apa yang terlintas difkiran mereka adalah 2 perkara iaitu seks dan wang.

Bila pelacur ini diberi lesen yang sah maka kemungkin untuk kegiatan itu dijadikan satu industri untuk dikembang sebagai sumber ekonomi sudah tentunya akan berlaku.Bila sebut industri maka perkara wajib yang perlu ada adalah MAJIKAN dan PEKERJA.

MAJIKAN kepada pekerja dalam industri ini adalah BAPAK AYAM  dan pekerja kepada majikan dalam industri ini pula adalah PELACUR  dalam istilah kita di malaysia ini.Pertalian saling memerlukan diantara majikan dan pekerja memang tidak boleh dinafikan perkaitannya.

Apa tanggungjawab Bapak Ayam kepada pelacur? Sebagai majikan tempat bekerja mesti disediakan oleh majikan ,masa untuk pekerja juga ditentukan oleh majikan,gaji kepada pekerja adalah perkara yang boleh dirunding sebelum perjanjian diantara pekerja dan majikan ditandatangani oleh kedua dua belah pihak.Maknanya hubungan diantara pekerja dan majikan memerlukan satu ikatan perhubungan yang sah.

Manakala tanggungjawab pelacur kepada bapak ayam pula tidak hanya sekadar mengangkang untuk beri kepuasan nafsu seks kepada pelanggan sahaja.Pelacur mesti berdisiplin dalam mematuhi segala peraturan peraturan yang telah ditetapkan oleh majikannya semasa melacurkan diri.Ada S.O.P ada KPI ada ISO mungkin.

Kedua dua bapak ayam dan pelacur ini hanya mempunyai satu matlamat yang sama iaitu untuk menjana pendapatan .Setiap industri mesti memberi pulangan keuntungan kepada pengusahanya untuk pengusaha tersebut mampu bayar gaji pekerja dan bayar bonus setahun sekali .

Dalam industri ini KEPUASAAN pelangan adalah keutamaan yang amat dititik beratkan oleh pengusaha.Pilihan untuk pengambilan pekerja yang boleh memberi kepuasaan maksima kepada pelanggan adalah fokus utama kepada pengusaha.

Sedar keadaan ini pengusaha perlu benar benar memahami kehendak KEPUASAN pelangan ,justeru itu kawalan terhadap pekerja dalam memberi mutu perkhidmatan perlu diperhalusi dan dikawal rapi.PASARAN juga satu masalah yang perlu diselami oleh pengusaha ini ,penentuan kepada lokasi untuk pemasaran memerlukan satu pengamatan yang tepat .

Soal pembahagian untung ini sudah tentu tidak menjadi isu kepada pengusaha dan pekerja kerana pekerja mesti memastikan dirinya berguna kepada majikan sebagai pekerja supaya imbuhan pendapatan mereka tidak terancam .Perkhidmatan terbaik kepada pelangan adalah aset yang perlu ada kepada setiap pekerja dalam indutri ini.Perdagangan diantara pekerja dan pelanggan tidak akan berlaku kerana pekerja dibayar gaji dan pelangan membayar perkhidmatan KEPUASAN NAFSU tadi.

Pengusaha pula memang boleh ditafsirkan sebagai pedagang yang menberi KEPUASAN kepada pelangan mereka.KEPUASAN pelanggan adalah keuntungan majikan walaupun pekerja yang dapat menikmati KEPUASAN bersama pelangan.

Mangsa kepada industri ini kebiasaannya berpihak kepada pekerja kerana pengusaha hanya mementingkan keuntungan .Selagi pekerja tersebut mampu beri keuntungan yang lumayan selagi itulah pekerja tersebut dijaga dan dipuja.Pekerja yang diberi perhatian oleh majikan biasanya akan merasa amat bangga kerana usaha penat lelahnya bekerja dihargai dan diberi perhatian yang sepatutnya oleh majikan.

Majikan akan mencampak seperti kain buruk sahaja para pekerja dalam industri ini setelah pekerja itu tidak lagi mampu memberi KEPUASAN yang diperlukan oleh pelangan.Bukan salah majikan atau majikan kejam kepada pekerja tetapi itulah kehendak dan tuntutan dalam industri ini.Ada pekerja yang sedar situasi ini TETAPI akan menjadi lebih malang jika pekerja tidak sedar bahawa mereka hanyalah ALAT PEMUAS NAFSU para pelanggan untuk majikan mereka mendapat keuntungan sahaja.

Kini pemikiran BAPAK AYAM ini sudah melata kepada industri industri lain diseluruh dunia dan negara malaysia tidak terkecuali. Bila kita perkatakan tentang sebarang industri maka beberapa perkara yang kita tidak boleh hindari adalah KUASA dan WANG.

Wang ada kuasa boleh dibeli ,KUASA ada maka wang mudah dicari.Kedua duanya ada maka KEPUASAAN sudah menjadi tidak terperi peri.

Manusia sanggup jual apa saja walaupun MARUAH demi WANG.Manusia yang ada kuasa akan beli apa sahaja yang ada dengan kuasa WANG.Urusan jual beli wang dan maruah ini BUKANLAH satu urusan yang mudah untuk difahami oleh semua orang.Kadang kadang ianya akan dizahirkan dengan sebegitu suci dan jujur sekali untuk memastikan segalanya berjalan lancar supaya segala kebejatan dapat dilindungi sesempurna mungkin.

JIKA TERDESAK DENGAN PILIHAN PILIHLAH UNTUK ELAKKAN DIRI DARI DILACURKAN OLEH PIHAK LAIN WALAUPUN HANYA LACURKAN DIRI PILIHAN YANG ADA.










No comments: