Sunday, May 11, 2014

HARAPAN



Walaupun sekeping Surat yang mempunyai 2 perenggan Ianya Tidak akan mempunyai nilai Jika ditandatangani Oleh Kawe tetapi setelah Presiden PAS Malaysia menjatuhkan dakwat pen untuk mengesahkan Surat itu Benar MAKA impaknya dapat dirasai oleh seluruh rakyat Malaysia dengan pelbagai kehendak pandangan.

Dari sudut pandangan UMAT Islam yang Benar Benar Mahu melihat hukum hudud di laksanakan khususnya rakyat Kelantan mungkin mereka beranggapan ini satu HARAPAN yang tertangguh.Bagi golongan bukan Islam yang menentang hudud secara lantang mungkin beranggapan ini kemenangan sementara untuk mereka.

Bagi parti parti politik politik pula mungkin menganggap  ini satu kuasa penyelamat sementara yang dilakukan Oleh PAS untuk mengelakkan perpecahan berlaku samada dalam BN atau PR.

Kawe akan guna satu istilah klasik ore Kelate iaitu " makan Ppong" atau " makan alok" telah berlaku kepada PAS Kelantan dalam Isu ini.Pihak mana yang alak atau pihak mana yang Ppong Tidak Perlu Kawe jelas kan secara terperinci disini.Mereka yang tahu MAKA tahu Lah dan mereka yang Tak tahu atau kabur sila lihat apa yang anda nampak sahaja.

Jikalau kita kembali kepada sejarah perangai dunia Kedua ,peristiwa Hiroshima dan Nagasaki kesanya masih dirasai hingga kini.Tapi Tidak ramai yang ketahui kebenaran disebalik peristiwa yang berlaku. Ada yang mengatakan Jika pada ketika itu Jepun sanggup untuk menerima ATOM yang ketiga dari pihak bersekutu mungkin sejarah akan mencatatkan Bahawa Jepun yang memenangi perang tersebut.

Begitu juga kisah perang di Iraq Tidak lama dahulu .USA boleh jimat kosnya Jika USA Tidak mempercayai Bahawa Iraq Tidak memiliki senjata senjata moden yang boleh Iraq taklukimdunia Selepas penaklukan Iraq terhadap Kuwait. Tapi itu semua Sudah tercatat dalam sejarah dunia sebagai satu peristiwa yang telah berlaku.

Berbalik kepada tajuk HARAPAN diatas itu. Apa HARAPAN ADUN UMNO sokong hudud di dewan negeri ? Apa HARAPAN MP UMNO bawa Isu hudud ke dewan rakyat? Apa HARAPAN Menteri Umno suruh PAS bawa ke Dewan? Apa HARAPAN Timbalan Presiden UMNO jumpa Musyridul AM PAS?

HARAPAN pihak manakala akan terjejas dengan Surat yang di tandatangani Oleh Presiden PAS diatas itu .Mungkin Tidak ramai yang menyedarinya tetapi bila banyak pihak yang menaruh HARAPAN maka akan Ada pihak yang terjejas Demi kepentingan mereka.

Adakah semua pihak dalam UMNO berharapan untuk pihak kerajaan PAS Kelantan terima Jawatan kuasa Teknikal bersama dan begitu juga dalam PAS adakah sebulat suara menerima cadangan yang nampak baik Dari pihak musuh mereka? itu satu Persoalan yang Ada untuk mencari pihak mana yang menerima Kesan tersebut.

Pada pandangan Kawe Jika PAS menerima JK yang dicadangkan Oleh umno itu MAKA itu BUKAN satu HARAPAN yang UMNO Mahu Dari sudut politiknya. Penerimaan JK Oleh UMNO ini akan beri Kesan JANGKA Panjang yang Tidak berkesudahan kepada pihak umno Jika UMNO bersandiwara dalam Isu JK tersebut.Pihak PAS pula Tidak mengalami kerugian apa apa dalam soal ini malah telah menyelematkan desakan awal politik umno terhadap mereka . Sila renung kembali peristiwa Hiroshima dan Nagasaki.

Jika PAS tolak MAKA UMNO berloncatan Gembira tapi situasi Sekarang umno terpaksa cari lambing HITAM .Isu hudud ini pun akan reda Dari diperbincangkan Oleh mana mana pihak. Mungkin Isu JK ROYALTI yang UMNO Cuba sebagai satu formula . 

HARAPAN YANG SEBENARNYA ADALAH HUKUM HUDUD INI BUKAN SATU HARAPAN UNTUK DIPERTARUHKAN OLEH SETIAP UMAT ISLAM SELAIN UNTUK DILAKSANAKAN

No comments: