Sunday, May 25, 2014

Kembalinya Mohd Nor Bin Mek ke Rahmatullah





               MENATAP WAJAH ALLAYARHAM BUAT KALI TERAKHIR 

Tepat pukul 8.00 pagi tadi Kawe mendapat panggilan Telefon dari Saudara Mohd Soberi Shafii .Beliau memaklumkan Abe Nor telah menghembuskan nafas yang terakhir pada pukul 7.30 pagi di Hospital Sungai Buloh.Kawe Tidak terlalu terkejut dengan perkhabaran Dari MSS itu kerana semalam Ambo telah dimaklumkan bahawa berada dalam keadaan yang kritikal berbanding dengan beberapa hari yang lalu semasa Kawe ziarah beliau di hospital bersama MSS dan Dato Wan Rahim. Mss juga memaklumkan upacara pengkebumian akan di lakukan Selepas zohor .

Pukul 9.31 pagi DWR hubungi Kawe dan memaklumkan program kami ke Teluk Anson terpaksa dibatalkan untuk kerana sebagai sahabat kami memilih untuk mengiringi perjalanan terakhir beliau.
Setibanya kami di Masjid Tun Abdul Aziz (Masjid Bulat ) Petaling Jaya . Sudah ramai sahabat handai yang telah sampai untuk bersama sama solat jenazah Selepas zohor. 

Kawe dan DWR disambut Oleh Anak lelaki Allahyarham dan mempersilakan kami untuk menatap buat kali terakhir wajah sahabat kita semua. Damai ...itu kata hati Kawe selain bersedekah Fatihah kepada beliau.


         SEBAHAGIAN DARI RAKAN TAULAN MENANTI SAAT UNTUK SOLAT JENAZAH




       SAAT SAAT JENAZAH DIUSUNG SETELAH SELESAI SOLAT JENAZAH UNTUK DISEMADIKAN DI TANAH PERKUBURAN BUKIT KIARA 


             SAAT SAAT JENAZAH ALLAHYARHAM MENGHAMPIRI LIANG LAHAT 

Kesayuan dihati Kawe mula menjelma disaat ini kerana disinilah akan bermulanya saat putus hubungan Kawe dengan Allahyarham .Beliau akan ke barzakh dengan bekalan yang dibawa manakala Kawe masih akan teruskan lagi mengingati saat suka hilai beliau semasa hidup. 

AL - FATIHAH ....SEMOGA ROH BELIAU DICUCURI RAHMAT DAN DITEMPATKAN DISAMPING ANBIYA .

No comments: