Wednesday, August 27, 2008

KETTIK LADO


SATA kuala kemamang memang benda hok kawe tokleh elak kalu lalu ikut jalan tu,masa cuti sekolah baru baru ini kawe memilih untuk melalui kuantan,kemaman dan terengganu dalam perjalanan kawe untuk sampai ke kota bharu.

Di kuantan kawe berpelung menziarahi saudara mara yang berada di sana,dalam program kawe juga nak berjumpa dengan Matt Ittik tapi masa dia dan kawe tidak mengizinkan untuk kami bersua muka ....mungkin di lain masa.Kawe juga menghubungi piye untuk minum teh tapi disebabkan nenekndanya meninggal dunia jadi dia terpaksa tergesa gesa untuk pulang ke kota bharu.

Jadi SATA di kuala kemaman lah yang dapat kawe bersua muka,dalam seumur hidup kawe memang tidak pernah menyesali untuk bersua dan bertemu dengan SATA kuala kemaman.Ada orang kata otak otak lebih mengiurkan dari SATA ....tapi bagi kawe sata tetap dihati .

Ramuan hok buat otak otak nih kawe dengar kabar la berasal dari isi ikan bukan otak ikan,bukan otak udang,otak lembu jauh sekali tapi bila makan otak otak dari isi ikan ni otak kita kata sedap bagi ore hok berehi serupa kawe lah.

SATA pun dibuat dari isi ikan jugak bunyi bunyinya tapi di campur dengan rempah rempah lain lagi untuk mendapatkan rasa lebih sedap lagi .Ada jugak ore royat kawe lada pun nyo tumbuk bubuh juga dalam sata nihh.

Ore hok berehi serupo kawe kalu saloh "kettik Lado" dalam isi ikan tu beso doh tidaklah nok melenting aloh mano kalu saloh terkekoh lada hok tumbuk tak hancur.

Pada gu gu ambo hok tok berapo beso makan sata nih satt gobbar kalu nak belajar makan sata nih....kalu ssaloh tergigit lada pung tak lah sampai berair mata serupo dok mamoh lada burung .

Makan sedap perut kenyang sendawa lega hok kaya tokey jugak heheheh

No comments: