Monday, February 7, 2011

KJ SUDAH MATANG ..NUAR BALLA MASIH....



Bila Gelombang Merah dilancarkan oleh Stopa di KB dan sudah tentulah Nuar Balla sebagai KPUK akan menjadik tunggak utama bagi orang muda untuk mengheret turun TGNA dari tahkta kerusi Menteri Besar di Kelantan.Dua orang blogger terkenal di Malaysia yang berasal dari kelate membuat ulasan di blog masing masing ,apa yang menarik bagi kawe adalah blogger yang hampir putus haid sekiranya dia wanita yang juga merupakan bekas penyokong kepada bekas Timbalan KM  Pulau Pinang melahirkan rasa BIMBANG dengan Gelombang Merah yang dianggap KUCCAH KUCCAH kecil bagi "Beruk yang terlepas tali " iaitu gelaran yang diberikan oleh Blogger tua kepada blogger muda yang juga bekas orang kesayangan seorang ahli exco kelate yang amat di sayangi oleh TGNA.

Sebagai ore Kelate secara peribadinya kawe setuju TGNA tidak lagi menjadi MB Kelate kerana faktor usia dan keuzuran dirinya diambil kira walaupun semangatnya masih muda dan gagah untuk melihat perjuangan atau dakwahnya berjaya.Tetapi percaturan dalam politik pendirian peribadi kawe bukanlah sesuatu yang boleh diterima pakai . Mungkin bagi rakyat Kelate TGNA adalah tunggak utama kerajaan negeri maka dengan hilangnya TGNA maka hilanglah riwayat Kerajaan negeri dan pupuslah PAS di Kelantan .Itulah mungkin yang ada di otak "kerusi batu" Nuar Balla dan peluang ini diintai dengan baik oleh Stopa "kelate Murtad" sebagai orang yang dipertanggungjawabkan untuk mengembalikan kekuasaan kerajaan negeri kepada BiniNajib di Kelate.

Kenapa KJ sebagai Ketua Pemuda UMNO Msia tidak ikut serta dalam gelombang ini? Dimana Ku Li pemimpin berjiwa rakyat Kelate tidak kelihatan di majlis pelancaran ini? Sebagai rakyat Kelate kawe beraso hendak bertanya dimana KJ kali ini kerana disebabkan oleh beliaulah  kawe dan bersama sama ribuan rakyat Kelate di luar kelate suatu ketika dahulu berduyun duyun kembali Ke kelate untuk pertahankan Kerajaan TGNA dari ditewaskan oleh KJ pada ketika itu.Bukan kami menyokong PAS tapi keluparan KJ yang menghina TGNA seolah olah menghina kami seluruh rakyat kelate.Nampaknya kali ini KJ telah dimatangkan oleh orang kelate cara untuk berpolitik dengan ore Kelate.Sememangnya orang yang sepintar KJ akan cepat memahami dan membaca dalam setiap gerak geri politik. Hanya bagi yang DUNGGU dan OTAK BATU sahaja tidak tahu menilai.

Begitu juga dengan Ku Li ,anak raja yang berjiwa rakyat ini kenapa tidak ikut serta ,adakah gelombang merah ini tidak lagi memerlukan perahan otak tua Ku Li? Atau kelayakan Ku Li hanya untuk BiniNajib menang di Galas sahaja?Kenapa gelombang merah ini tidak diletakkan sasaran di Galas tempoh hari ? Sepatutnya pasukan gelombang merah yang memikul tanggungjawab di Galas bukan diletakkan keatas bahu kuda lumba pencen seperti Ku Li.Mungkin diatas kedua dua faktor inilah bekas "Beruk kesayangan Husam" beranggapan kuccah kuccah kecil dari nuar Balla ini tidak mampu untuk mencetuskan ombak besar apatah lagi gelombang Tsunami seperti ranapnya Acheh.

Mungkin otak batu Nuar Balla kali ini akan disinari oleh permata fairuz yang hilang sinarnya di pulau mutiara? Hahahaha....Mungkin gelombang merah kali ini akan disangkutkan keatas bahu Fairuz untuk membela nasib rakyat kelantan yang di tindas oleh TGNA dan regimnya ...Apakah begitu lemah otak Nuar Balla untuk berfikir cara untuk menyingkirkan seorang yang tua seperti TGNA dari memimpin rakyat Kelantan sehinggakan terpaksa mengimport Fairuz yang ternyata telah gagal untuk membela nasib orang Melayu di Pulau Pinang? Apakah Nuar Balla sudah lupa bahwa Braheng Ali merupakan jaguh yang membela nasib orang melayu di Pulau Pinang bukan Fairuz?
Post a Comment