Friday, February 11, 2011

PENGGANTI TGNA??


"Misalnya Fatmi tidak ada apa-apa skandal, seorang yang berlemah lembut dan berdiplomasi tinggi dan senang didekati. Stail politiknya jauh dan berbeza dengan stail politik bekas Ketua Umno di seberang Sungai Kelantan. Tidak pernah terloncat dimulut beliau kata-kata nesta dan buruk mengenai pemimpin Pas".

Kawe tertarik bila baca TAZKIRAH JUMAAT dari BROKER politik no 1 di Malaysia mengenai calon calon kemungkinan yang akan mengantikan TGNA sebagai menteri Besar Kelate,menarik dan amat menarik pujian yang diberikan oleh BROKER ini pada Fatmi Saleh ,kawe tidak nafikan apa yang di perkatakan oleh si BROKER ini ada kebenarannya.Tetapi sepatutnya BROKER ini sepatutnya buat kajian lebih mendalam mengenai "barang" jualannya setelah beberapa "barang" jualannya sebelum ini telah menjadi sampah kepada si pembeli .

Ibrahim Ali di jual oleh BROKER ini kepada TGNA satu ketika dulu kini Braheng telah menyeru UMNO membuat provokasi kepada TGNA secara besar besaran dan BROKER ini hanya mampu menggugurkan /mengantikan Gelaran Dato dgn gelaran Encik kepada braheng sebelum Sultan Muhammad v gugurkan gelaran itu secara resmi.Dipercayai juga Zahrain dan Zaid Ibrahim di jualkan oleh BROKER ini kepada Anuar Ibrahim satu ketika dulu tapi hasilnya semua orang tahu . Terkini iaitu menjelang beberapa hari PRK di negeri kelahiran BROKER ini telah bersedia untuk menjual satu lagi "barang" jualannya tetapi sehingga kini masih belum laku ,mungkin juga kerana reputasi BROKER ini yang selalu menjual "barang" yang tidak bermutu membuat para pembeli berhati hati untuk membeli dari BROKER ini lagi


"Abe selalu kata dia tidak dapat 'memaafi' dua orang pemimpin Umno di Ketereh. Pertama Annuar Musa kedua Alwi Che Amat. Saya tanya abe Zainal kenapa, "tak leh, MSO," jawabnya. Saya tak nak tanya lebih-lebih. Tetapi yang jelas mereka ada persefahaman politik yang berkelas tinggi. Masa berjumpa di rumah saya, mereka memberi satu komunikasi body yang istimewa. Semoga lepas ini apa-apa yang menyengat tu akan hilang. Abe boleh tolak Annuar tapi jangan Alwi."

Gambar diatas dan kata kata bertulisan merah tiada apa apa kaitan dengan gambar Fatmi salleh diatas ianya hanya sekadar hiasan dan memenuhi ruangan yang kosong sahaja dan kawe tidak pernah berjabat tangan pun dengan ketiga tiga individu dalam gambar tersebut melainkan dengan Fatmi yang terpaksa berjabat tangan dengan kawe hampir 4 tahun yang lalu kerana sebab sebab yang beliau tidak berapa selesa dengan kawe.

Kawe tidak hendak menulis panjang berkenaan dengan kegiatan2  punca rezeki BROKER ini yang mungkin hasilnya lebih lumayan dari BROKER menjual menate POKKE di Kelate dewasa ini .Cuma kawe tidak bersetuju dengan BROKER ini yang cuba untuk menjual FATMI kepada ore Kelate untuk mengantikan kerusi TGNA di Kelantan sahaja.

Menjelang PRU 12 dulu kawe telah menghadiri satu perjumpaan kerana diajak oleh seorang rakan di Hotel Singgahsana di Petaling Jaya ,kalau tidak silap ingatan kawe ianya berlaku di bulan ramadan ,majlisnya bukan majlis resmi tapi kelihatan seperti majlis amal berbuka puasa di bulan ramadan .Setelah selesai berbuka dan solat maghrib kami diminta kesebuah dewan yang telah disediakan oleh pihak penganjur . Setelah meneliti ucapan ucapan dari pihak yang terlibat maka dapatlah kefahaman akan tujuan perjumpaan itu ....nampak elok tapi ada muslihat  yang tersembunyi .

Selepas dari perjumpaan itu kawe terus bertanya kepada rakan kawe akan matlamat sebenar .rakan kawe yang berkebetulan kontraktor kelas A itu menceritakan hal sebenar kepada kawe dan fahamilah kawe kenapa segala kos perbelanjaan di taja oleh syarikatnya.Berapa belanja kawe tak tanya lah tapi kalau kontraktor kelas A belanjakan 10k maka harapan keuntungannya mungkin 10 juta lah  Selepas itu kawe tidak menghadiri untuk perjumpaan kedua pada minggu berikutnya

OKB adalah persatuan yang tertubuh hasil perjumpaan itu ,modus operandi amat mudah iaitu untuk mengumpul seramai mungkin ore ore kelate yang berada di luar kelate untuk menjadi ORE KOTA BHARU .Selepas itu kawe menghadiri beberapa siri perjumpaan lagi untuk mendengar dan merangka strategi persatuan ini .Yang sebenarnya kami hanya datang untuk mendengar cara untuk membawa balik pengundi2 hantu ke kota bharu untuk menyokong UMNO menewaskan PAS dan ura ura Fatmi akan menjadi calon pada ketika itu .Kami di beritahu bagaimana cip cip dalam kad pengenalan akan diproses oleh pihak pihak tertentu ,kami juga di beritahu bagaimana alamat alamat pengundi luar/hantu ini akan diurus supaya tidak disyaki oleh pihak lawan dan halal di segi undang2 hahahaaha....Kalau sesiapa rajin boleh lah cuba semak berapa ramai ore kelantan di Kuala Lumpur yang beralamatkan rumah Stopa Mamat di Jeli .

Dalam siri siri perjumapaan berikut pelbagai startegi dirangka untuk menarik minat ore kelate di kl menyertai OKB ,sahabat kawe diamanah untuk membuat website resmi OKB ini dan dirancang juga majlis perjumpaan OKB di Bukit Jalil.Dan beberapa aktiviti lain lagi yang kawe malas untuk bercerita.

Dan kawe masih ingat dalam satu perjumpaan yang dihadiri oleh Fatmi ,Hajjah ilani dan beberapa tokoh tokoh veteren umno kota bharu di hotel yang sama iaitu Singgahsana PJ.Setelah ucapan ucapan semangat dari politikus politus UMNO ini termasuklah dari FATMI sendiri dan sesi bertanya soalan di kemukan kepada para hadirin. Agak ramai jugak yang bangun bertanya dengan pelbagai soalan dan dijawab kesemua soalan soalan tersebut oleh pemikir pemikir UMNO ini tapi tiada satu pun dari soalan soalan itu berpijak di bumi nyata bagi kawe .

Kawe bangkit dan namakan Datuk Fatmi untuk menjawab soalan kawe ....Kawe kato .." Ambo takdok masalah untuk mencari berapa ramai ore kelate di KL untuk menjadik pengundi hantu di KB nih ,cuma ambo ada satu masalah bila hendak menjawab kepada ore ore hak ambo nak ajak join OKB nih ....Iaitu bape rial Datuk sanggup bui/bayar ko pengundi pengundi hantu ni? Ambo tak berehi keccek berlapik tapi tanya direct nak jawapan pun direct jugaklah .

Ramai hadirin  yang setuju dengan soalan kawe itu ....Selepas soalan kawe itu sesi soal jawab ditutup dan mic pun di tutup . FATMI tidak menjawab dan pengacara majlis menjawab perkara tu jangan rungsing akan ada bahagian tu .Selepas orang kuat FATMI panggil kawe untuk berjumpa dengan FATMI di satu sudut di dalam dewan tu ,setelah sampai Fatmi hulur tangan untuk bersalam dengan kawe sambil senyum dan menepuk2 bahu kawe dan berkata " Jangan runsing kawe akan kiro gian demo ,kawe jawab insyaalah Datuk"

Dan itulah kali terakhir kawe bersama persatuan OKB dan selepas itu kawe tidak ambik peduli lagi apa yang berlaku kepada FATMI sehingga lah membaca coretan dari BROKER ini  . Apakah FATMI pun sudah dimasukkan dalam senarai untuk di jual oleh BROKER ini? Kalau benar begitu memang sah lah BROKER ini memang jaguh menjual " BARANG" yang tak berguna .....

1 comment:

DR 1221 said...

ambo pun mari dari lubuk smstmfp jugok, masa tu 80 an. ada jugok gu2 ambo dale gambar tu......