Sunday, November 27, 2011

HIJRAH KE JALAN SYURGA TANDA ''KASIH'' TGNA KEPADA PAK DA SKORI


Dalam coretan kawe yang lalu kawe ada menulis menulis mengenai TGNA menghadiahkan tongkat kepada Pak Da Skori .Kawe juga ada mengarut mengenai maksud maksud yang tersirat mengenai hadiah tongkat dari TGNA itu.

Hari ini adalah hari pertama bagi tahun baru Islam , hari juga adalah hari bekwoh di rumah YB Semerak ,dengan izin sang Pencipta kawe telah dapat bersama sama menikmati majlis bekwoh Ahli Yang Berhormat yang amat popular di Semerak itu.Ramai rakan dan sahabat handai kawe turut hadir sama .Bila terlalu ghairah bertanya kabar sahabat handai ,seorang insan yang selalu dalam ingatan kawe bila dimajlis bersama dengan para sahabat adalah Pak Da Skori. Kelibat beliau tidak kelihatan di majlis bekwoh tersebut yang membuat ramai tertanya tanya dimana dia berada ...Terdapat juga usikan nakal dari kalangan sahabat bahawa beliau telah KEMBALI kepada Anuar Musa ..hahaha.

Kawe difahamkan Pak Da Skori demam dan uzur sedikit sehari dua ini . Setelah selesai majlis bekwoh di Semerak kawe dan Soberi mengambil keputusan untuk menjenguk Pak Da Skori di rumahnya .Setibanya kami di rumah Pak Da Skori kami disambut dengan mesra oleh Pak Da Skori seperti biasa walaupun wajahnya kelihatan sedikit pucat dan tidak ceria seperti biasa.Kami dipersilakan ke ruang tamu rumahnya . Beliau menceritakan keadaan kesihatan dirinya kepada kami dengan sesekali hilaian ketawa mesra yang sudah menjadi resam beliau bila bertemu sahabat.

Dalam bercerita itu Pak Da Skori beritahu bahawa TGNA telah mengirim satu hadiah kepada beliau sempena sambutan Maal Hijrah ,TGNA juga meminta maaf kepada Pak Da Skori kerana tidak dapat menyampaikan hadiah tersebut dengan tangannya sendiri kerana beliau tidak berapa sihat .Dengan perasaan terharu berbaur gembira Pak Da Skori menunjukkan senaskah Al-Quran yang ditanda tangani oleh TGNA beserta rehal yang lengkap kepada kami akan hadiah dari TGNA kepada beliau pada hari sambutan tahun Hijrah.

Hijrahnya Pak Da Skori dari UMNO ke PAS amat dan teramat dihargai oleh TGNA .Dalam nada gurauan Soberi berseloroh bahawa dalam kawasan Parlimen Ketereh hanya Pak Da Skori seorang sahaja yang menerima hadiah tersebut dari TGNA .Kawe menambah tokoh maal hijrah dinegeri kelantan di hati TGNA adalah Pak Da Skori.

Apakah simbolik hadiah senaskah Al-Quran dari TGNA yang disampaikan oleh Ustaz Nik Mahadi kepada Pak Da Skori ini? Jika hadiah tongkat kawe andaikan untuk Pak Da Skori memukul muka Nuar Musa ,Apakah dengan hadiah Quran ini TGNA mahu Pak Da Skori memperbetulkan bacaan ayat ayat suci Al-Quran oleh Hj Lui? 

KINI PAK DA SKORI TELAH HIJRAH DARI KITAB LAMA KEPADA KITAB BARU ..APAKAH PULA HADIAH KETIGA TGNA KEPADA PAK DA SKORI UNTUK MERANAPKAN NUAR MUSA DAN HJ LUI DI KETEREH DAN KOK LANAS ? MARILAH SAMA SAMA KITA TUNGGU SAAT DAN KETIKANYA ITU.

No comments: