Tuesday, November 29, 2011

Soberi ambik komisen RM 2Juta?

FITNAH...Adalah satu perkataan yang mudah disebut oleh semua orang .Tidak susah juga bagi ramai orang untuk menyebut perkataan tersebut kepada orang lain dengan niat yang beliau sendiri sahaja yang tahu.Tidak susah juga untuk membuktikan satu kebenaran itu jika ianya benar benar berlaku.

Sehari dua ini keriuhan berlaku dalam wall mukabuku UMNOtumPAS yang hangat memperdebatkan isu isu hangat politik tanahair . Perbezaan pendapat diantara ahli ahli dalam UT adalah perkara biasa. Hujjah hujah dan isu isu buruk baik kedua dua buah parti politik dibangkitkan bagi mempertahankan pendapat masing masing untuk dinilai dan difahami oleh para pembaca yang mengikuti perbahasan di UT.

Satu watak yang sering keluar masuk group UT adalah KJMM @ Kg Jambu Merah Melor ,watak ini akan keluar dari group UT dengan sendiri setelah gagal berhujah dan akan masuk kembali untuk berhujah dengan fakta fakta kosong dan melucukan yang dibawa oleh beliau.Kali terakhir KJMM meminta untuk masuk semula ke group UT telah menyebabkan seorang admin UT meminta pendapat umum ahli ahli UT samada untuk menerima semula atau tidak watak KJMM ini. Umum bersuara dan berpendapat bahawa KJMM akan berubah dari perangai asalnya dengan pembawakan watak yang lebih baik.

Didalam satu perdebatan diwall umnotumpas dan di wall wall lain KJMM secara terbuka menuduh Soberi Shafii telah menerima komisen sebanyak RM 2 juta dari satu projek pembinaan jalan di Kok Lanas dan telah runtuh akibat banjir baru baru ini .Menjawab tuduhan ini Soberi meminta KJMM mengemukakan bukti bukti mengenai tuduhan yang dibuat itu ATAU meminta maaf secara terbuka sekiranya tuduhan tersebut bersifat FITNAH yang dilontarkan oleh KJMM.Tempoh dan masa telah diberikan kepada KJMM untuk berbuat demikian.Seperti kebiasaanlah watak KJMM ini akan ''delete'' segala posting dan komen komen beliau bila tersekat dengan fakta kebenaran. Tiada pembetulan fakta dan mohon maaf yang dibuat oleh KJMM terhadap Soberi mengenai FITNAH yang dilemparkan itu.Sebaliknya KJMM dengan GAH sekali membuat posting baru di wall miliknya bahawa laporan kepada SPRM akan dibuat untuk mencari individu yang disyaki menerima komisyen tersebut.KETEGASAN dan KEBERANIAN KJMM ini membuka mata seluruh masyarakat umum dan awam bahawa beliau mempunyai asas asass dan bukti bukti yang kukuh untuk menyokong bahawa Soberi memang terlibat dengan isu seperti yang di DAKWA oleh KJMM.

Ekoran dari itu Soberi telah mengambil keputusan untuk menyokong tindakan yang akan diambil oleh KJMM melaporkan kepada pihak SPRM tersebut. Dengan PRINSIP kebenaran perlu ditegakkan dan RASUAH perlu dihapuskan Soberi dengan sukacitanya menghadirkan diri ke pejabat SPRM Kota Bharu untuk memberi kerjasama kepada pihak SPRM jika perlu apa apa bantuan mengenai RASUAH seperti yang didakwa oleh KJMM dalam mukabuku itu .

Setelah selesai berbincangan dengan pihak SPRM di Kota Bharu Soberi juga telah berbincangan dengan Peguam Beliau di Kota Bharu untuk tindakan yang selanjutnya keatas KJMM yang menyebar FITNAH atau menuduh beliau tanpa bukti yang kukuh ATAU mungkin juga Soberi berhasrat KJMM supaya mengemukakan segala bukti bukti yang KJMM ada dimahkamah nanti .

Soberi juga telah membuat satu laporan polis bagi menjaga keselamatan dirinya ekoran dari FITNAH yang dibuat oleh KJMM tersebut dan satu media ringkas juga telah dibuat oleh Soberi di sebuah hotel terkemuka di kota bharu.

Pendirian kawe dalam hal ini adalah penyokong kepada KEBENARAN..mungkin KJMM berada dipihak yang benar dan Soberi pulak wajar dihukum sekiranya BENAR bersalah.Dalam mencari kebenaran keberanian dan kecekalan perlu ada didalam dada .Kawe tak tahu apa yang ada dalam dada Soberi dan juga kawe tidak tahu besi kuning apa yang KJMM pakai untuk kebalkan dirinya.




Soberi sedang berbincang dengan pegawai sprm di Kota Bharu

Report Polis oleh Soberi Di Balai Polis Pengkalan Chepa

Sidang akhbar oleh Soberi

Soberi melawat jalan yang runtuh

                                                              Catatan di wall FB KJMM

JALAN TERPUTUS KERANA BANJIR BOLEH DISAMBUNG ..KATA KATA TERPUTUS KERANA FITNAH BICARA BERSAMBUNG DI MAHKAMAH