Thursday, December 16, 2010

AHLI SEMESTA BERKUMPUL LAGI

                                                                  SUTRA GLORY

Sebulan yang lalu kawe ada bangkitkan mengenai  FARISAINS PERTUBUHAN HARAM di blog Kembali Mencari ini.Menurut sumber kawe di tanah Malaya majlis AGM SEMESTA (kawe guna SEMESTA kerana ianya yang SAH manakala FARISAINS masih lagi tidak sah mengikut peraturan yang resmi) akan diadakan pada akhir bulan Disember ini mengenai tarikh yang tepat dan tempat yang akan diadakan hanya barisan AJK semasa yang mengetahui dengan tepat .

Berdasarkan rekod yang lepas lepas AGM bagi tahun pertama pentadbiran baru tidak akan mendapat sambutan yang hangat dari ahli ahli dan ada ketikanya mesyuarat tidak dapat dijalankan kerana tidak cukup ahli mesyuarat untuk di langsungkan.Ada kalanya barisan AJK pun tidak dapat menghadirkan diri dengan alasan kucing baru beranak.Mungkinkah dizaman pemerintahan anak didik Presiden Agung Semesta ini suasana akan berbeza tidaklah kawe ketahui dengan jelas.

Tapi jikalau disingkapkan kembali apa yang terjadi atau terhasil selama setahun pentadbiran persatuan ini di kepalai oleh Mat Kamil Awang ianya amat menarik sekali untuk ahli ahli menghadiri AGM kali ini terutamanya bagi golongan PENGASAS SEMESTA .Manakala bagi golongan yang mempunyai pahat pahat yang tumpul berbunyi sumbang selepas nama FARISAINS dipilih yang dikatakan begitu drastik juga boleh mengasah mata pahat mereka di AGM kali ini untuk mengeluarkan suara yang jelas dan nyaring.

Pada pandangan kawe AGM kali ini  merupakan peluang terbuka kepada semua pihak untuk memperbetulkan balik apa yang mereka rasa tidak betul atau kepincangan yang berlaku dalam persatuan KERAMAT ini.Peluang kepada semua ahli atau golongan untuk memaku apa yang terbuku didalam hati atau memahat dengan tajam tanpa merosakkan rumah yang sudah siap.

Apakah ada kesudian dihati golongan pengasas ini untuk sama sama membimbing adik adik menguruskan persatuan ini dengan baik? ATAU perasaan EGO diri masih menebal dengan garam masin SEMESTER 75 ? Sama samalah kita tunggu bila tarikh dan masa diumumkan oleh pihak pengurusan nanti.Bagaimana golongan yang lebih selesa dikenali sebagai FARISIAN? Masih ada "BADI" senior dan junior dalam diri ker?Bagi kawe badi itu perlu dihapuskan dalam diri kita masing masing kerana dunia yang kita hirupi sekarang bukan lagi alam persekolahan yang mana badi itu perlu dikekalkan sampai mati.Luahkan rasa hati kepada abe abe demo jika tidak setuju dihati.

Kawe tidak mahu menceritakan  kepincangan yang berlaku di dalam persatuan walaupun ada juga beberapa kepincangan berlaku dibawah REGIM Mat Kamil Awang ini .Merosakkan sesuatu bukan niat kawe tapi menyatakan pandangan mengikut sudut pemikiran kawe adalah HAK kawe sebagai ahli .Samada ada yang bersetuju atau tidak bersetuju juga bukan perkara yang utama bagi kawe ,yang utama adalah kawe dapat menyatakan apa yang kawe nak nyatakan yang kawe anggap sebagai HAK kawe itu dengan cara kawe tersendiri.

Mungkin ada diluar sana yang akan menganggap kawe sebagai "Batu api" kerana pandangan kawe menganggu ketenangan yang ada .Apakah betul ada ketenangan yang didakwa itu? hahahaha.Kepada sesiapa yang terniat untuk berfikiran begitu pesan kawe cuma satu ..jikalau demo mempunyai sebuah motosikal yang baru dan berkuasa tinggi serta penuh disini minyak tetapi masih tidak dapat membawa demo ketempat yang hendak dituju sebaliknya demo terpaksa menolak (menyorong) motosikal tersebut maka carilah punca kenapa .....

Akhir kata selamat ber AGM kepada sahabat2 dan ahli ahli sekalian ,semoga AGM kali ini meriah dan sewangi pati Bunga Kemboja ....

No comments: