Friday, December 10, 2010

JUTAWAN POKKE

Gambar yang diambil pada 24-11-2010 di Tanah Merah di rumah bakal JUTAWAN .
Jarum Emas amat popular satu ketika dahulu dan menjadi kegilaan ore kelate untuk mencari dan kawe tak tahu berapa ramai pencari Jarum Emas telah menjadi jutawan di Kelate.

Sudah agak lama kawe dok draft nak menulis pasal pokke ni tapi  terbantut dengan kesibukan melayan kerenah dunia ,tarikh diatas adalah tarikh kawe mula draf kerana luahan seorang sahabat yang menceritakan fanomena pokke yang yang melanda ore Kelate loni.Begappo namo sebenar menate POKKE ni?

Kawe tak kisah begappo namo pun binate ni tapi hak kawe heran adalah otak ssumbat ore Kelate nak jaddik jutawan dengan jual cicak ni hak buat otak kawe jjeng nak pikir.Seorang sahabat kawe dikhabarkan mempunyai 8 ekor pokke dan jika diandaikan binatang ternak mewah ini berharga RM 100k seekor..WOW kawe mempunyai sahabat yang bakal bergelar jutawan woo..Penternak ayam daging ,lembu daging dan kambing aqiqah meleleh air liur kawe rasa .

Tak salah kalau kawe istilahkan sebagai skim ternakan jutawan segera ini akan mengalahkan kemasyuran skim cepat kaya yang membawa ramai ore kelate bergelar jutawan satu seketika dulu cuma yang tidak dihebahkan adalah beberapa kerat yang terpaksa jual tanah pusaka demi mencari laba yang lebih lumayan yang berakhir dengan tinggal tulang dan putih mata mengenang nasib diri.Kalau Pak Man Telo hebat kerana skimnya mungkin kini Pak Man Pokke masih bermimpi untuk menjadi jutawan.

Bukan niat kawe nak mempersenda atau memperlekehkan penternak penternak Pokke ini .Dari cerita donggeng yang kawe dengari kemasyuran menate ni bermula di Afrika apabila seorang yang menghidapi HIV positif telah sembuh sperti sedia kala. Kenapa kawe kata cerita dongeng? Dalam pengatahuan kawe tiada kajian saintifik yang dapat membuktikan binatang ini dapat menyembuh penyakit yang tiada ubat ini.Maknanya cerita ini hanya dibawa dari mulut ke mulut dari benua Afrika sampai ke serambi mekah.

Jaddik persoalan kawe ,kalu tiada kajian saintifik yang membuktikan kilang ubat mana didunia ini akan beli pokke dengan harga ratusan ribu?Woo woo mungkin penternak2 ini akan menjual pokke ternakan mereka secara terus kepada individu yang menghidap penyakit ini.Tapi kalau di kaji kebanyakan golongan penyidap HIV positif ini terdiri dari golongan penagih dadah tegar atau mereka  yang terlibat dengan perniagaan air lendir.Masuk dek akal kah golongan penagih tegar ini akan menukar beli dadah dengan beli Pokke?Dadah akan jaddik pilihan mereka kawe rasa...kalau kepada golongan pelacur pula mungkinkah mereka mempunyai simpanan wang sebanyak itu?

Jaddik bagi kawe lebih baik jaddik pengedar dadah kepada golongan penagih ini yang sudah tentu pasarannya terjamin dan peluang menjadi jutawan dalam perniagaan dadah lebih terjamin.Atau pun lebih baik jaddik "Bapak Ayam" daripada jaddik bapak pokke.

Kawe juga diberitahu bahawa urusan jual beli pokke ini akan melibatkan BROKER atau orang tengah diantara pembeli dan penternak.Bila sebut broker atau kawe istilahkan sebagai "Broker maut" ini maka penetapan harga yang di utamakan .Bagi kawe kalau broker maut lebih baik berurusan dengan penjual ubat di pasar pudu atau Pasar seni kerana walaupun penjual ubat ini jual tahi kambing sebagai ubat tapi benda itu jelas dan tidak melibatkan orang tengah atau BROKER yang akan mengaut keuntungan sebelum urusan jual beli berlaku.Terkini yang kawe tahu terdapat broker yang menguruskan pembelian anak anak POKKE dari Thailand dan deposit mesti dibayar dulu .

BROKER untung  atas angin penternak menang angan angan jaddik jutawan dan pembeli sebenar adalah MITOS ciptaan BROKER untuk melariskan perkhidmatan mereka.

No comments: