Friday, June 3, 2011

HENTAM UMNO SYARAT UNTUK KEKAL SEBAGAI PRESIDEN??

                                           APA YANG PRESIDEN PAS 'KAILKAN'?

"Pemimpin Melayu Islam yang membebalkan majoriti rakyat beragama Islam dan tidak boleh menjadi model Islam yang sebenar kepada rakyat bukan Islam, kerana dijangkiti keruntuhan moral dan zalim, rasuah dan menyalahgunakan kuasa, sehingga tidak menunaikan amanah besar yang diwajibkan oleh Islam kepada penganutnya," katanya.


Diatas adalah petikan ucapan dasar Presiden PAS  dalam muktamar PAS ke-57 di Gombak hari ini.Kawe amat bersetuju dengan ucapan oleh Presiden PAS ini tiada yang tidak setuju melainkan setuju belaka .Cuma minda kawe tertanya tanya apakah ucapan ini lahir dari hati seorang Presiden PAS atau satu yang "ditulis" untuk dibaca oleh Presiden jika mahu kekal berjawatan Presiden PAS?


Kawe bukan tidak setuju TGHA kekal sebagai Presiden PAS kerana ilmu agama yang dimilikinya malah bagi kawe TGHA adalah salah seorang manusia yang kawe hormati kerana memiliki ilmu agama yang tinggi.Kawe tidak setuju dengan TGHA sebagai Presiden PAS adalah kerana beliau pada pendapat kawe sebagai seorang Presiden yang tidak mempunyai wawasan masa depan untuk menrealisasikan sebagai PAS sebuah parti yang mendapat sokongan orang Melayu terbesar di Malaysia. TGHA lemah dan kurang tajam pemerhatiannya dalam menyelami kehendak sebenar ahli ahli PAS. Kawe berkata demikian kerana beliau telah beberapa kali dikaitkan dengan isu PERPADUANG Umno dan Pas.


Kawe bukan anti kepada perpaduan/kerjasama/penyatuan orang melayu TETAPI kawe anti kepada PERPADUANG parti politik .Kawe akan lebih hormati TGHA dalam politiknya jikalau beliau mengajak Timbalannya serta penyokong penyokong keluar dari PAS untuk menyertai UMNO untuk PERPADUANG pangkat dan jawatan dalam kerajaan MELAYU daripada mewujudkan satu puak yang setuju dan satu puak yang tidak setuju kepada PERPADUANG parti politik ini dalam parti PAS.


Pendirian kawe mengenai PERPADUANG ini jelas dan mudah iaitu jika ditakdikan berlaku maka satu "MALAPETAKA" kepada umat Melayu di seluruh Malaysia.Pada kawe amat jelas sekali PERPADUANG yang dicanang dan dilunakkan ini bukan bertujuan untuk membela nasib dan HAK orang melayu supaya terbela TETAPI lebih terarah kepada PERPADUANG untuk merebut dan membahagi kuasa untuk merompak HAK orang Melayu.Contoh contoh jelas seperti yang terbongkar selama ini adalah hasil rundingan mengenai PERPADUANG ini lebih terjurus kepada jawatan jawatan tertentu yang akan diserahkan kepada orang orang tertentu sekiranya PERPADUANG itu menjadi kenyataan .Apa yang orang Melayu dapat? Samada pihak diluar sana hendak bersetuju atau tidak setuju dengan pandangan "daun kering" kawe ini bukanlah perkara yang kawe hendak tahu .


Apa yang kawe hendak tahu adalah apakah dengan PERPADUANG parti politik ini akan membawa kepada HAK Melayu itu dikembalikan? Contoh mudah adalah HAK ROYALTI minyak Kelantan,apakah geng PERPADUANG meletakkan syarat ini pada UMNO? Apakah juga diletakkan syarat oleh Geng PERPADUANG ini supaya mana mana negeri yang majoritinya melayu perlu diberi perhatian nombor satu dalam arus pembangunan negara seperti dijaminkan pelaburan pelaburan asing yang besar dari luar ?Dengan jaminan dari Kerajaan PERPADUANG ini maka secara tidak langsung negeri negeri yang majoritinya melayu ini akan mendapat pembangunan yang pesat dari segi infrastrukturnya untuk menarik minat pelabur asing yang sudah tentu akan memberi banyak peluang pekerjaan kepada orang orang melayu dalam negeri tersebut.Apakah pernah dalam rundingan PERPADUANG ini disuarakan supaya pusat pusat pengajian tinggi yang baru perlu dibina didalam negeri yang majoritinya melayu atau mengambil kira majoriti pelajar yang berasal dari negeri melayu mana yang paling ramai berada di unirversiti?


Apakah 2 atau 3 perkara diatas pernah dibincangkan dalam perundingan GELAP TGHA dan Geng PERPADUANG ? Jika ada kenapa tidak dihebahkan dan berkenaan pembahagian jawatan sahaja yang di war warkan? Ooohh ..Mungkin tidak boleh dihebohkan kerana itu strategi politik melayu ATAU kerana hendak menjaga hati komponen komponen parti lain yang ada dalam pakatan masing masing?


Apakah strategi politik melayu yang ada didalam kedua kedua parti politik melayu ini? Yang jelas dan nyata bagi kawe adalah kedua dua parti ini ingin membela agama islam dan orang melayu .APAKAH agenda yang yang dibawa oleh kedua dua parti ini masih belum cukup untuk memberi kesejahteraan/perpaduan kepada orang Melayu sehinggakan kedua dua parti perlu bergabung? APAKAH Bangsa Melayu melayu terlalu HINA tidak boleh BERSATU kerana BANGSA mereka? APAKAH benar dalam tilikan seorang ulamak seperti TGHA bahawa hanya parti politik yang berbeza idealogi BERDAMAI sahaja yang akan membawa BANGSA Melayu di bumi malaysia ini bersatu padu?


Apakah orang Melayu di Malaysia begitu BODOH dan DUNGGU sekali sehingga tidak boleh berfikir bahawa PERBEZAAN pendapat adalah satu hasil yang terbaik untuk mencapai HASRAT yang lebih baik kepada pembelaan terhadap orang Melayu jika kedua dua belah pihak IKHLAS untuk BELA bangsa melayu? 

No comments: