Wednesday, July 6, 2011

MUHYIDIN SUDAH MENEWASKAN NAJIB ..BERSIH BERJAYA?

                                                              Perdana Menteri Malaysia

Bila titah Agong disambut dengan baik oleh BERSIH dan seluruh rakyat Malaysia menandakan Raja Raja Melayu masih mempunyai daulat di bumi Malaysia. Sememangnya institusi Beraja di Malaysia tidak terlibat dengan politik atau dilihat terlibat dengan politik .Maka kewajaran titah YDPA adalah berdasarkan keadilan dan kesejahteraan rakyat malaysia secara keseluruhan.

Kepada yang tidak melihat dari sudut POLITIK akan menjunjung titah Tuanku dengan ketulusan ikhlas hati yang BERSIH.Hakikat sebenarnya tiada banyak isu yang perlu digempar gemburkan dalam isu tuntutan BERSIH kepada pihak berkuasa kerana ianya tidak melanggar mana mana undang undang yang ada.Tapi dibumi Malaysia sesuatu  perkara tidak boleh diselesaikan dengan mudah .Jikalau sesuatu perkara diselesaikan dengan cara yang mudah MAKA ahli ahli dan parti parti politik di Malaysia sudah kehilangan kerja dan sokongan dari pengikut pengikut mereka.Masyarakat Malaysia suka berpolitik sepanjang musim tanpa henti dan mempolitik segala benda termasuklah warna SELUAR dalam yamg mereka pakai.

Jom kita tengok dari sudut yang banyak pihak suka iaitu sudut POLITIK.Sebelum kawe merapu jauh untuk menghandas dahi BiniNajib dalam isu ini ,eloklah kawe jelaskan pendirian peribadi kawe terlebih dahulu supaya handasan kawe ke dahi BiniNajib meninggalkan bekas yang BERSIH dan jujur.Kawe setuju dengan isi kandungan tuntutan yang di kemukakan oleh pihak BERSIH kepada pihak berkuasa TAPI kawe tidak bersetuju dengan cara BERSIH untuk keluar ke jalanraya untuk menyatakan hasrat tuntutan mereka walaupun di benarkan oleh perlembagaan negara.Namun ketidak setujuan kawe tidaklah sampai ketahap untuk menganggotai puak2 penjihad Braheng Ali atau untuk menyertai ''beruk beruk'' merah Ketua Pemuda Umno Malaysia turun ke jalanraya untuk membantah BERSIH.

Jangan setuju dengan tajuk pilihan kawe diatas kerana selalunya bila  digambarkan dalam budaya politik Malaysia didada dada akhbar TPM akan sentiasa menyokong PM dengan sepenuh hati dan sejujurnya.Benarkah begitu ? Memang Melayu mudah lupa kata Tun M TAPI ada jugak melayu yang bukan pelupa seperti Tun M.Kepada sesiapa yang tidak setuju dengan tajuk kawe diatas PATUT bersetuju dengan tuntutan BERSIH dari segi isinya kerana media perdana melaporkan sebaliknya.

Dari segi moral POLITIK pihak BERSIH sudah menang . YA betul BERSIH bukan parti politik sebaliknya adalah sebuah badan NGO yang menjadi BALACI kepada parti politik seperti PERKASA sahaja. BERSIH telah berjaya menarik perhatian seluruh rakyat Malaysia tanpa batas sempadan BANGSA.BERSIH berjaya membuat PERKASA terloncat loncat seperti kera kena belacan. BERSIH berjaya membuat pemuda pemuda UMNO sanggup untuk bertukar menjadi BERUK BERUK dijalanraya. BERSIH berjaya membuat seluruh media kepunyaan mempromosi mereka secara percuma tanpa mengeluarkan MODAL yang besar hanya satu suis yang dipetik iaitu PERARAKAN. Itu BERSIH war war kan untuk menyerah tuntutan meraka kepada YDPA  . Pusingan pertama perang saraf  BERSIH sudah menang.

Pusingan kedua bermula bila mana titah YDPA di junjung oleh semua rakyat termasuk BERSIH. Sekali lagi BERSIH kelihatan bijak memintas saingannya apabila pantas memohon untuk mengadap YDPA dan diperkenankan.PERKASA masih terkial kial dibelakang sehinggakan ketuanya mengeluarkan kenyataan supaya BERSIH tidak patut di terima untuk mengahadap YDPA. Siapa Braheng Ali yang pernah "'menderhaka"" kepada Sultan kelantan ini untuk memberi arahan kepada YDPA? Bukankah itu satu penderhaka dari segi MAKSUD kepada YDPA?

Setelah upacara mengadap YDPA selesai dan pihak BERSIH bersetuju untuk mengadakan perhimpunan di stadium ..MAKNANYA APA? Jikalau Melayu tidak mudah lupa akan INGAT bahawa saranan untuk berhimpun ini dari dari Perdana Menteri sendiri dahulu yang dipersetujui oleh beruk beruk KJ dan penjihad penjihad PERKASA.Sekali lagi BERSIH berjaya bmemerangkap Bininajib dan gerombolannya dalam isu perhimpunan di Stadium ini.Sebagai PM Najib telah mengluarkan kenyataan bahawa kebenaran perhimpunan kepada BERSIH akan diberi dengan BERSYARAT. Manakala petang ini pula Menteri Anak Yatim menguumumkan bahawa mesyuarat kabinet telah memutuskan perhimpunan BERSIH tidak dibenarkan disekitar stadium di lembah Klang.

Sekali lagi BERSIH akan dilihat hebat dan berjaya menawan hati rakyat Malaysia dalam isu perhimpunan BERSIH di stadium ini. Apa perlu BERSIH buat adalah bertanya soalan kepada BiniNajib dan gerombolannya KENAPA dan MENGAPA perhimpunan BERSIH di stadium tidak dibenarkan? Apa pun jawapan dari BiniNajib nanti, rakyat akan melihat bahawa BiniNajib dan gerombolan mempunyai niat yang tidak BERSIH semenjak dulu ,kini dan selamanya.

Saranan kawe kepada PERKASA dan beruk beruk merah KJ untuk menentang perhimpunan BERSIH dalam stadium ini dengan pihak mereka juga membuat perhimpunan PATRIOTIK di Stadium Sultan mohammad ke 4 di Kota Bharu.Kenapa di Kota Bharu ? JAWAPAN mudah adalah Ore Kelate sudah pasang angan2 untuk menikmati Stadium baru yang di janjikan Oleh Najib baru baru ini ,maka sudah pastinya ore Kelate akan memenuhi stadium hingga keluar untuk penyokong apa apa sahaja tindakan Najib buat . I HELP U ..U HELP ME ..hahahha.

Jika ini BiniNAjib masih kurang yakin maka kawe sarankan juga supaya diadakan upacara perlawanan bolasepak persahabatan di stadium tersebut sebelum upacara ucapan penentangan bermula. Pasukan saranan yang kawe sarankan adalah barisan menteri kabinet yang diketuai oleh PM  V/S Pasukan pembangkang dalam kerajaan kelantan yang diketuai oleh Anuar Musa. Braheng Ali bolehlah mengerahkan seluruh ahli ahli jihad PERKASA seluruh malaysia untuk memenuhi Stadium sebagai penonton ,Begitu juga KJ boleh lah mengerah semua Beruk beruk merah pemuda UMNO yang di ketuai oleh Nuar Balla untuk menyokong pasukan yang ingin mereka sokong.Diruangan tempat duduk VIP jemputlah TGNA dan ahli exconya untuk melihat dan menyaksikan Penjihad Braheng Ali BERGOMO dengan Beruk Beruk Merah KJ dalam Stadium sepuas puasnya.

Sekalung tahniah kepada TPM kerana telah berjaya meletakkan PM sebagai seorang manusia yang tidak boleh dipercayai oleh rakyat Malaysia akan kata kata dan tindak tanduknya.Permaidani merah sedang dibuka untuk Muhyidin berjalan menaiki tahta kerusi PM mewngantikan Najib. BERSIH sungguh politik Muhyidin ''MEMBERSIHKAN"' Najib dengan menggunakan ngo BERSIH.

No comments: