Sunday, July 31, 2011

BILA ''ULAR HITAM'' MEMBELIT ''PORNSTAR'' AKAN MENCULA


"BN harus sedar tentang masalah masyarakat kami kerana jika tidak berhati-hati kita mungkin dalam bahaya hilang kedudukan dalam politik di negara ini.

"Jika PM (Datuk Seri Najib Abdul Razak) boleh penuhi (permintaan kami), kami beri jaminan undi masyarakat India akan kembali kepada BN,” katanya sambil diberi tepukan gemuruh oleh ahli MIC.

Palanivel berkata walaupun rancangan serta program yang diperkenalkan kerajaan adalah baik, tetapi ada kalanya ia tidak sampai kepada kumpulan yang amat memerlukannya atau kumpulan sasaran''

Diatas adalah ungkapan indah yang dipertuturkan oleh Presiden MIC didalam perhimpunan hitam di depan pemimpin nombor wahid negara .Bunyinya lunak dan merdu untuk kebaikan dan kestabilan politik negara malaysia .Lidah ular yang bertutur tanpa menyembur sebarang bisa ini telah membelit pemikiran Najib yang tidak ditemani oleh Rosmah disisi.Kepada mereka yang tidak pernah bersaing dengan ular ular hitam ini mungkin tidak faham akan maksud sebenarnya yang dihamburkan keluar itu .

Kawe ingin kongsikan kefahaman ungkapan diatas mengikut pemahaman kawe ,perenggan yang pertama diatas dalam bahasa orang kampungnya adalah bermaksud ''Keling MIC ini memberi amaran/ugutan/tekanan yang amat keras/kuat/dasyat kepada PM Najib yang membawa maksud perhatian yang UTAMA mestilah diberikan kepada ular ular hitam ini JIKA Najib mahu terus selesa di kerusi PM.Secara ringkasnya MIC akan keluar dari BN jika PM Najib tidak memenuhi segala kehendak mereka secepat mungkin''

Manakala dalam perenggan yang kedua pula ular hitam MIC ini dengan amat BIADAP secara terang terang menyatakan segala tuntutan mereka itu MESTI/WAJIB dipatuhi tanpa alasan dan apa apa syarat dari PM Najib.Maknanya jikalau PM Najib hendak beri dalam bentuk bantuan wang maka wang tersebut MESTI lah melalui ketua mereka atau Menteri dari kalangan mereka yang menguruskannya bukan DARI Menteri bukan bangsa ular hitam ini.MAKNANYA secara terang terang ular hitam ini menuduh Menteri menteri melayu termasuklah PM Najib tidak pedulikan/menindas  kaum mereka .INI satu tuduhan yang AMAT berat keatas seorang PM Malaysia didalam majlis yang hitam ini.

Keberanian Ketua baru parti ular hitam ini wajar dibanggai oleh anggotanya walaupun umum mengetahui bahawa ular hitam ini tidak mempunyai bisa.Sejarah Malaysia juga terpahat bilamana seorang PM Melayu dari Parti Ketuanan Melayu yang agung ditanah melayu ditelanjangkan seluarnya didalam sarang ular hitam yang tiada bisa hingga kecut telurnya hanya kerana gempita suara liar ular hitam ini.

Dibawah ini adalah jawapan PM 1Malaysia kepada kumpulan ular hitam dalam keadaan terdesak dalam keadaan fikiran terbelit didalam sarang ular hitam tersebut.

''Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari mengumumkan bahawa presiden MIC Datuk G Palanivel akan dijadikan menteri penuh - iaitu Menteri di Jabatan Perdana Menteri.Pengumuman itu dibuat buatnya semasa merasmikan mesyuarat agung tahunan MIC ke-65 di Pusat konvensyen Putrajaya (PICC) hari ini.
Katanya, beliau akan mengikuti jejak zaman ayahandanya Allahtyarham Tun Abdul Razak Hussein apabila terdapat dua orang India dalam kabinet.'' 



Kawe tidak berminat sangat untuk mengulas panjang sangat jawapan seorang melayu yang takut pada kumpulan ular hitam yang tiada bisa ini .Cuma kawe tertarik dengan ungkapan minta belas kasihan dari suami BiniNajib mempergunakan nama arwah bapa mertua Rosmah untuk meminta simpati demi menutup kelemahan dan kepenakutan dirinya menghadapi ular hitam yang tiada bisa.Kawe tidak pertikai kedudukan Najib sebagai penasihat utama kepada Kebawah Duli Yang Maha Mulia Yang Dipertuan Agong.Kawe juga tidak pertikai sekiranya PM 1malaysia ini mahu memenuhi seluruh anggota kabinet dengan semua ular hitam sebagai pak menteri.Yang kawe sebagai orang Melayu,berjiwa melayu,berdarah melayu walaupun tidak pernah menghunus keris tidak bersarung , tidak boleh bersetuju adalah cara Najib diperlakukan oleh kumpulan ular hitam ini mempergunakan najib demi mencapai matlamat mereka.


Terus terang kawe katakan jikalau beginilah caranya gaya kepepimpinan oleh Najib ,maka kelayakannya untuk memimpin orang melayu sudah hilang dan mungkin hanya layak untuk menjadi pemimpin yang dipergunakan oleh ular hitam sahaja. Najib harus sedar sebagai seorang PM yang memimpin beliau harus melangkah kedepan bukan mengundur langkah kebelakang dalam membuat tindakan .Jika jejak bapanya yang hendak diikut dalam dalam memimpin orang melayu di malaysia bermakna Najib sudah mengecewakan wasiat bapanya sendiri untuk melihat orang melayu lebih maju dan berkuasa selepas zamannya. Tapi akibat kelemahan najib ini beliau telah membawa orang Melayu kembali dizaman 70-an.


Kejayaan yang amat bernilai bagi kumpulan ular hitam ini adalah petanda keemasan kepada pelakon ''PORNSTAR'' tua yang tinggal gusi sahaja untuk ''MENCULA'' punggung BiniNajib demi mendapat habuan dari Najib yang masih sakit tubuh akibat belitan ular hitam.Culaan dari PORNSTAR ini bukan calang calang kesannya. Pelakon tua ini walaupun tidak mempunyai gigi asli untuk mengigit puting TAPI mempunyai keupayaan yang besar untuk menanam gigi gigi palsu yang kukuh serta kuat  untuk mengigit/membaham/meranggah pundi pundi susu orang Melayu yang sudah semakin sedikit dibumi sendiri.


Apakah Najib tidak sedar atau buat buat tidak tahu mengenai apa yang berlaku dahulu diantara PORNSTAR dan Braheng Ali satu ketika dulu? Braheng pahlawan tin kosong Melayu mengherdik dengan penuh gempita akan keceluparan PORNSTAR tua ini seketika dulu .Akibatnya bila PORNSTAR ini mula membuka filemnya untuk dipertontonkan kepada Braheng .Musibahnya Najib perlu membayar tiket yang mahal untuk membatalkan penayangan filem yang kotor itu.


Kepada yang kurang memahami kiasan kawe ini sila rujuk kepada apa jadi kepada biasiswa pelajar pelajar melayu ,sila semak bantuan dari najib kepada pelajar pelajar bukan melayu ,sila cari maklumat dimana kedudukan ranking universiti dari puak PORNSTAR di Malaysia sekarang ini.


Wahai Perdana Menteri kesayangan Rosmah ,apa lagi selepas ini HAK orang Melayu akan dilepaskan kepada kumpulan ular hitam dan puak PORNSTAR selepas ini? Kenapakah PM ini begitu lemah sekali untuk mengikut segala kehendak BANGSA yang pernah dianggap sebagai kaum pendatang ini satu ketika dahulu? Perlukah Najib mengadaikan maruah bangsa dan tanah air untuk kekal di kerusi kuasa?



















No comments: