Wednesday, September 14, 2011

DAP KUDAKAN PAS ATAU RAKYAT KUDAKAN PR??


Sekian lama riuh rendah di bumi malaysia ini ramai pihak yang memperkatakan DAP memperkudakan PAS dalam perebutan kuasa diantara parti parti politik di Malaysia.Sehingga ke saat ini kawe masih memikirkan apakah ada kebenaran seperti yang didakwa oleh pihak pihak teretntu tersebut? Sekali fikir mungkin kebenarannya ada TAPI menerima satu perkara dengan  berfikir secara sepintas lalu bukanlah perkara yang kawe suka amalkan.

Kita perhalusi satu persatu isu ini kepada beberapa isu pokok bukan isu isu remeh yang sering dilontarkan oleh otak otak mesin upahan UMNO dengan kepelbagaian keremehan yang ditimbulkan.Pertama yang kawe rasa isu yang perlu diperhalusi adalah mengenai jumlah kerusi PAS dan DAP di dewan rakyat . Memang jelas sekali diatas kertasnya dan didalam dewannya kerusi DAP melebihi kerusi PAS setelah pilihanraya ke 12 diumumkan.Jaddik hujjjah mengenai mengatakan PAS menjadi kuda tunggangan DAP menjadi nampak benar jika faktor ini diambil kira dan berkemungkinan suatu hari nanti negara malaysia ini jatuh ke tangan bukan melayu menguasai tampuk kekuasaan negara.Apakah faktor yang tidak diambil kira yang perlu kita lihat  dalam memahami permasalahan penjumlahan kerusi ini PAS ini?

Kita jengok tengok mengenai kadar pertumbuhan penduduk diantara Melayu dan lain lain bangsa di malaysia berapakah kadar perbezaannya dengan setiap kaum. Apakah 20 tahun akan datang kadar pertumbuhan penduduk Melayu akan berkurangan berbanding kaum kaum lain di malaysia? Sila semaklah dan sekiranya perangkaan boleh menunjukkan bahawa kadar pertumbuhan kaum Melayu tidak subur memproses benih Melayunya maka kawe terimalah pendapat mengatakan PAS menjadi kuda DAP.

Mungkin ada yang diluar sana bertanya jikalau Majoriti Melayu lebih besar dari sudut ukuran pertumbuhan penduduk kenapa DAP mempunyai lebih kerusi di Parlimen berbanding PAS? Itu mungkin satu soalan yang agak menarik atau soalan tiada apa apa makna ..kawe tak tahu . Tapi jawapannya mudah sahaja iaitu PAS tidak memenangi kesemua kerusi yang mereka tandingi jaddik disebabkan oleh PAS gagal memenuhi sasaran untuk memenangi kerusi kerusi yang mereka tandingi maka Kerajaan Pakatan Rakyat gagal dibentuk namun begitu kerusi melayu masih lagi menjadi majoriti dalam parlimen walaupun dari PAS sedikit.Apakah jika diandaikan PAS menang kesemua kerusi yang dipertandingkan dan PKR menang semua  kerusi yang dipertandingkan dan DAP menang semua kerusi yang dipertandingkan maka masih lagi kah kerusi bukan melayu melebihi jumlah kerusi melayu didalam Parlimen? Sila kaji dan semak jika kemungkinan itu berlaku ....Yaaa kawe setuju kemungkinan tersebut mustahil untuk berlaku kesemua parti dalam PR menang semua sekali TETAPI yang perlu diperhalusi adalah jumlah kerusi yang dipertandingakan diantara kerusi melayu dan bukan melayu yang menjadi perkiraan . PKR bukan parti Melayu? Parti campuran semua bangsa secara lebih tepatnya TAPI majoritinya masih Melayu bukan?

Kita tengok pula dari sudut kekuatan Pakatan Rakyat yang mengikat ketiga tiga parti ini . Dalam persetujuan  dalam pakatan ketiga tiga parti ini adalah adil dari segi perlaksanaannya tiada mana mana Parti yang mendominasikan ahli pakatan yang lain dari segi mengamalkan dasar parti masing masing. Ada pihak mengatakan kerana ketidakseragaman ini memungkinkan DAP boleh memperkudakan PAS atau terpaksa mengikut kehendak dan telunjuk DAP dalam apa apa tindakan mereka.Pandangan ini boleh dipertikaikan dengan jelas kerana PAS tidak berhasrat untuk membentuk sebuah Kerajaan yang samada PAS berada dibawah DAP atau sebaliknya TETAPI PAS bersetuju untuk membentuk satu Kerajaan Pakatan Rakyat dan bersedia untuk diperkudakan oleh majoriti rakyat yang memilihnya. Apakah Rakyat Malaysia lebih selesa menjadi KUDA kepada kerajaan BiniNajib ATAU memperkudakan Kerajaan Pakatan Rakyat untuk kesejahteraan mereka? Rakyat Malaysia terbanyak yang BERHAK tentukan perkara ini.

Ada juga golongan golongan yang kuat Agama merasa gusar terutamanya dari ulamak ulamak UMNO yang mengatakan bahawa jika adanya DAP dalam pakatan rakyat maka cita cita PAS untuk menubuhkan Negara Islam tidak akan tercapai . Kawe secara jujurnya mengakui bahawa pendapat ini adalah benar dan betul sama sekali bahkan bukan setakat DAP sahaja yang berada dalam pakatan rakyat yang akan mengagalkan hasrat PAS untuk menubuhkan Sebuah Kerajaan Islam yang berlandaskan hukum islam di malaysia ini . Selagi adanya parti parti politik seperti MCA,DAP,GERAKAN,UMNO,PPP,MIC dan lain lain parti komponen dalam barisan nasional maka usaha PAS akan terus digagalkan. hahaha...Jaddik kenapa PAS lebih memilih untuk bersama dengan DAP dari untuk bersama UMNO dalam pembentukkan sebuah kerajaan di Malaysia? Itu soalan yang selalu kita dengar oleh pihak pihak tertentu TAPI sebelum lagi pihak berkenaan dapat menjawab ada pihak2 tertentu dalam kumpulan yang sama akan mengatakan PAS kuda tunggangan DAP untuk memastikan soalan tersebut tidak berjawab.

Mengenai perkara ini kawe ingin membawa pembaca diluar sana mengenai apa yang dijaminkan pleh perlembagaan negara mengenai kedudukan agama islam disetiap negeri negeri di malaysia dan dalam negara malaysia itu sendiri.PAS tidak perlu untuk bersama sama dengan UMNO yang juga terdiri dari orang melayu /islam yang telah menghalang cubaan perlaksanaan hukum hudud di kelantan yang disandarkan dengan alasan melanggar Perlembagaan negara sedangkan pada waktu itu kerusi melayu yang majoriti di Parlimen mampu untuk mengubah/menggubal undang undang tersebut untuk membolehkan perlaksanaan hukum tersebut dilaksanakan di kelantan. Persoalan mungkin timbul apakah DAP setuju ? Yaaa ..betul Karpal Singh kata langkah mayat beliau dahulu jikalau ingin adakan sebuah negara Islam di malaysia ,Apa yang patut ditafsirkan oleh kata kata karpal singh itu adalah bukan sahaja  beliau menolak islam tetapi beliau juga  mempertahankan perlembagaan negara  . Karpal tak perlu menolak islam hingga menjadi mayat kerana dalam islam sendiri pun tidak ada paksaan kepada penganut agama lain untuk mengamalkan anutan islam kepada mereka . Jaddik jikalau majoriti yang ada dalam parlimen bersetuju untuk pinda perlembagaan masih relevan lagi kah karpal untuk menjadi mayat kerana tidak mahu sebuah negara islam?

Kawe andaikan satu senario yang berlaku selepas PRU 13 nanti ,Dikatakan PR berjaya memerintah Malaysia dan kerusi UMNO lebih banyak didalam dewan rakyat dari PAS walaupun berada di pihak pembangkang .Rakyat pula menekan PAS supaya menjalankan hukum hudud di Kelantan .Apakah PAS masih lagi mempunyai pilihan untuk mengatakan bahawa untuk laksanakan hukum hudud memerlukan ehsan/kelulusan dari kerajaan pusat? Keadaan ini akan kelihatan PAS menjadi kuda tunggangan DAP menjadi kenyataan jikalau  PAS gagal melunaskan janjinya kepada rakyat kelantan. Senario logik seperti yang didakwa akan berlaku dan Karpal Singh akan membaringkan badannya untuk dibakarkan abu mayatnya demi mempertahakan keutuhan Perlembagaan Negara .Dalam mimpi andaian kawe juga bahawa PAS akan bertegas dengan dasar perjuangan parti untuk menegakkan Islam dibumi Malaysia .

Seperti yang dijangka diatas kertas pihak kerajaan yang memerintah pada waktu itu kerajaan pakatan rakyat. PAS tidak akan mampu jika tidak mendapat sokongan dari ahli ahli yang berhormat melayu dan beragama islam yang lain termasuk pihak pembangkang .Didalam mimpi ini kawe tidak lagi mahu berandaian TETAPI memilih untuk bertanya ,Adakah ahli ahli yang berhormat pembangkang dari UMNO mahu membaringkan diri mereka untuk dikafankan sebelum dibakar bersama sama dengan mayat Karpal Singh demi untuk membuktikan kepada rakyat malaysia bahawa PAS adalah kuda tunggangan kepada DAP?? Hahahha...Kawe tanya jjah ..demo fikir dan jawab lahh..

Jika ahli yang berhormat UMNO mahu mayat mereka ditanam bukan dibakar maka SEJARAH negara akan tercipta bila perkara 4(1) di pinda dalam perlembagaan.Dari situ rakyat boleh menilai siapa menunggang siapa SERTA juga rakyat dapat melihat dan memahami apa itu perpaduan Islam dan KETUANAN Melayu yang dipertahankan oleh PAS .Apakah itu bukan satu strategi politik yang amat licik yang dibawa oleh PAS untuk mendaaulatkan kedudukan Islam ditempat yang paling tinggi di bumi Malaysia ini??

ANDA BERHAK UNTUK MEMILIH SAMADA MENJADI KUDA KEPADA KERAJAAN BARISAN NASIONAL ATAU MEMPERKUDAKAN KERAJAAN PAKATAN RAKYAT.PEMIKIRAN PERLU BERUBAH DARI MENJADI KUDA KEPADA KUDA BERTUKAR MENJADI TUAN KEPADA KUDA.




No comments: