Saturday, December 1, 2012

Bakal PM Malaysia?




Lama dan memang lama kawe tidak menulis disini kerana satu sebab sahaja iaitu sebab yang tak perlu diketahui oleh umum .Kenapa kali ini kawe berminat untuk menulis? Itu tidak perlu dijelaskan kepada umum juga.

Gambar diatas yang merakam 3 orang bekas ahli UMNO yang mempunyai cerita mereka yang tersendiri dalam dunia UMNO kawe rakamkan dalam pertemuan disebuah hotel terkemuka di Kota Bharu.Pertemuan dimeja makan ini berlaku sejurus sebelum kami ke Stadium Sultan Muhammad di Kota Bharu untuk hadiri perhimpunan Rakyat sempena Muktamar PAS 2012 yang berlangsung di Kelantan.


Bakal PM Malaysia, itulah yang dicanang dan ditanamkan kedalam minda rakyat Malaysia bila bercakap mengenai susuk DSAI.Kawe tidak mahu cerita mengenai kelayakan beliau mengenai jaddik PM Malaysia kerana itu kegilaan beliau bukan kegilaan kawe .

Teruji sudah kah bakal PM Malaysia ini? Siapakah diantara PM yang pernah diuji sebelum jaddik PM Malaysia? Kawe malas nak buat imbasan sejarah ,mungkin pembaca diluar sana boleh buat .

Pujian DSAI kepada Presiden PAS tersembur keluar dari mulut bakal PM sejurus selesai membaca teks ucapan TGHA persis Tun M memuji ucapan Najib di PWTC dalam Perhimpunan Agung Umno beberapa hari yang lalu.Samada ikhlas atau tidak pujian yang dihamburkan didepan kedua2 ahli barus PAS tersebut tidaklah kawe ketahui.

Bakal PM memuji Presiden PAS dan bekas PM memuji Presiden Umno ,satu kebetulan yang berlaku dalam sebuah negara Malaysia.Satu malaysia malah mungkin satu dunia tahu Tun M memuji ucapan Najib TAPI tidak ramai yang tahu bahawa DSAI memuji ucapan TGHA dengan penuh mulut sambil bernyanyi2 kecil di meja makan .Mungkin jika ada yang peka sahaja di stadium malam itu yang perasan bila dalam ucapannya DSAI menekankan hadirin supaya HAYATI ucapan Presiden PAS.Namun pujian tersebut tidak terkeluar didada akhbar arus perdana atau media sosial yang lain .

Apa yang lebih sadisnya adalah riuh rendah didada akhbar arus perdana mencanangkan TGHA lebih layak sebagai PM Malaysia dari DSAI.Mungkin bagi UMNO DSAI tidak layak dilantik sebagai PM kerana tidak mahu memalukan Tun M yang telah memecat DSAI satu ketika dahulu. Berkemungkinan juga Tun M memaksa dirinya memuji Najib melangit kerana untuk membuktikan Najib lebih baik dari Pak Lah untuk memimpin UMNO . Masih ingat kah kita bahawa Tun M yang memainkan peranan yang amat besar untuk jatuhkan Pak Lah sebagai PM satu ketika dahulu.

Wahhhh cengkaman minda Tun M terhadap otak rakyat Msia masih kuat untuk diikuti lagi ,mungkin itu yang ada dalam pemikiran ahli umno yang berharap seluruh rakyat Malaysia berfikiran seperti mereka.Bijak Tun M hanya dengan mengatakan DSAI tidak layak untuk membolehkan ahli umno lain dan pandangan rakyat Malaysia yang lain memberi kelayakan kepada TGHA sebagai PM Malaysia.

Kenapa Tun M tidak membincangkan kelayakan Najib? Apakah Tun M sudah lupa kata kata beliau kepada Raihan Sulaiman Palestine berkenaan Najib yang takut bini? Apakah Tun M sudah lupa? Kawe juga tidak  mahu mengulas panjang mengenai perbandingan yang akan dibuat oleh bekas PM yang sedang menuju keusia nyakyook itu.

Apa yang kawe mahu bawa atau heret rakyat Malaysia diluar sana adalah perbandingan yang menjurus kepada perbandingan diantara Anuar dan Najib sebagai PM Malaysia selepas PRU 13 nanti.Perbandingan apa yang harus dibuat? Kawe beri kebebasan kepada rakyat Malaysia diluar sana untuk memilih perbandingan apa yang patut dibuat antara Anuar dan Najib.


Rakyat Malaysia boleh bandingkan kepetahan berpidato antara Anuar dan Najib ,Boleh banding siapa yang paling mengasihi dan dikasihi oleh isteri masing masing.Boleh banding siapa yang paling bijak menipu orang ramai diantara mereka berdua.Dan lagi ...dan lagi...bandinglah sepuas hati anda ...

PILIH KACA JIKALAU PERMATA ITU ADALAH PILIHAN ORANG LAIN 







No comments: