Saturday, March 19, 2011

NAZRI AZIZ YANG CELAKA !!!

Mungkin berbunyi kasar kata ore kelate atau kurang ajar bagi kebanyakkan rakyat malaysia fahami bila perkataan CELAKA di labelkan kepada seorang rakyat Malaysia yang bertaraf menteri penuh.Tapi bagi kawe itulah satu perkataan yang paling sesuai untuk membalas budi baik SICELAKA ini yang melemparkan satu tuduhan yang tak berasas di dalam PARLIMEN beberapa hari yang lalu.

Kenyataan dari SI CELAKA  ini telah membangkitkan kemarahan beberapa rakyat malaysia yang sedang mencari rezeki di UAE. Kemarahan mereka ini di luahkan di laman sosial FB Wall Malaysian in UAE , sila ikuti luahan rakyat malaysia di bawah ini ;


Redza Jamil
Prime Minister's Department Mohamed Nazri Aziz said in the Dewan Rakyat that Malaysians living abroad do not deserve the right to the postal vote as they do not love the country.

What say you?

    • Zolel Perkasa x per lar... kalu gitu gua da ngajuk nie... tukar warga negara jer ler mcm nie..
      Yesterday at 5:14pm ·
    • Syahril Ariffin we live abroad to feed our family..not bcz we did not love our country..what nazri said is bullshit..
      Yesterday at 5:18pm · · 5 peopleLoading...
    • Zul Ipower bakor je bakor je..
      Yesterday at 5:18pm · · 2 peopleLoading...
    • Fizzell Sizzle joking right? tah per per tah.....
      23 hours ago ·
    • Fizzell Sizzle total bullocks!
      23 hours ago ·
    • Antara Benua Kajaka where u got this? link pls?
      22 hours ago ·
    • Fizzell Sizzle kata orang melayu "tak nak ,SUDAH!"
      22 hours ago ·
    • Antara Benua Kajaka tenkiu
      22 hours ago ·
    • Antara Benua Kajaka well personally i do accept when they said in order to vote, one must be a resident of a constituency at the said time..but no need to say those unnecessary bullcrap things such as "They willingly went abroad and stayed there for five, six years and didn’t come back. It means they don’t love Malaysia.” & ".. they had lost trust in the country and are not loyal."..WTF????
      22 hours ago · · 2 peopleLoading...
    • Azizah A. Aziz of course I love my country but I love my job in overseas more:) Kesian tourism minister...penat2 dia promote Msia as holiday & shopping destination but they still go to overseas for holiday & shopping and tat includes POLITICIAN and MEMBERS OF PARLIMENT. tat is TAX PAYERS MONEY!!! Do they ever care about the people????
      22 hours ago · · 1 personLoading...
    • Raja Ezral Shafril sheet.. kepala double triple trap.. ini dah tahap mengarut..well.. screw them.. what do they know about m'sians living abroad..we hv more patriotism than them at home country..
      19 hours ago · · 2 peopleLoading...
    • Raja Ezral Shafril typical bullocks
      19 hours ago ·
    • Izwandy Ibrahim ahhh.. nazri.. xabis abis ngan politikus dia, p jga padang rengas elok2..
      18 hours ago ·
    • Zul Ipower haha dtg kg aku time pru je pastu hampeh
      17 hours ago ·
    • Airny Rahim seriously?? how stupid is dis guy? i used to have dis in my about me: "I love Malaysia and its people!"... dun talk about things dat u dun noe nazri aziz. u can't put everyone in one basket! generally judging ikut suka die plak!
      9 hours ago ·
    • Ezam Bin Abdullah
      This felle sah nak bagi orang marah , love for the country have got nothing to do with working or staying abroad , some of us do invest back in our home land Malaysia , after this fantastic statement from an UMNO man who are now desperately... need a comeback and winning back the voters , I will certainly go back home to vote for sure but not to this arrogant minister and party like this. Somebody in BN must kick this stupid bastard out from politics and power he holds because he just a pain in the ass for UMNO. Pilih lah lagi si nazri yang mulut cam sundal ni , macam takda orang lain. Pi mabok laaa Nazri .

      Ezam Bin Abdullah
      Chief Surveyor
      SPK Construction Abu Dhabi
      Mobile : 0505618582
      Email. : ezam@spk. ae
      See More
      9 hours ago via · · 1 personZolel Perkasa likes this.
    • Airny Rahim tu la... wonder whats his thinking giving out such statement! as if la those who live n work in Malaysia love the country more than us. theyre just there because they havent got the opportunity to work abroad. takde kaitan langsung with loving or not loving the country.
      9 hours ago ·
    • Shaniz Khan Wow... how judgemental and ignorant!
      9 hours ago ·
    • Airny Rahim exactly the 2 best words to describe him eh?
      8 hours ago ·
    • Antara Benua Kajaka Airny i saw what u did LOL
      8 hours ago ·
    • Mattblacqkk Napitis Cuba tgk dari sudut positif dulu...
      8 hours ago ·
    • Airny Rahim what did i doo????? =P sebok la u! shhhhh!
      8 hours ago ·
    • Antara Benua Kajaka i saw u did those chipsmore thing..sekejap ada sekejap xde..haha xD
      8 hours ago ·
    • Airny Rahim LOL! i noe la what i did dat u saw.... saje je buat bodoh... haiyaaa... btw, shudnt change the topic ok... this post is meant for us to talk about nazri aziz only! =P
      8 hours ago ·
    • Ezam Bin Abdullah
      Cik Airny , thanks for the interest but unfortunetly I am not a quantity survey I am a land Surveyor , please check on our website www.spk.ae for latest news on recruitement , you might try your luck there, ok
      Cheers

      Ezam Bin Abdullah
      Abu dha...biSee More
      8 hours ago via ·
    • Fahruddin Mohsin Hahahah.. Ezam.... nak ker crew best² dah kerja ngan Emirates Airlines kerja ngan SPK bro?
      8 hours ago ·
    • Airny Rahim waahhh... so formal... feels like im talking to Leopold. =P no la, i was merely trying to break the ice! im extremely happy with what im doing now. thanks for the infos tho. =)
      8 hours ago ·
    • Ezam Bin Abdullah Badin crew apa? Cabin crew ker haha jauh lari tajuk tuu

      Ezam Bin Abdullah
      7 hours ago via ·
    • Mohd Fuadre aku copy nk share yer
      4 hours ago ·
    • Zolel Perkasa bro mohon syer bro, gua da nyampah sangat ngan puak2 alif tendang wau jadi sarkas nie...
      3 hours ago ·
    • Oktobey Twozero mohon izin,, copy Capt..!!
      2 hours ago ·
Kawe amat bersetuju dengan kenyataan dibawah ini

"Azizah A. Aziz of course I love my country but I love my job in overseas more:) Kesian tourism minister...penat2 dia promote Msia as holiday & shopping destination but they still go to overseas for holiday & shopping and tat includes POLITICIAN and MEMBERS OF PARLIMENT. tat is TAX PAYERS MONEY!!! Do they ever care about the people????"

Apakah definisi yang tepat bagi Celaka nazri ini untuk dikatakan seorang warganegara setia pada negaranya? Apakah Nazri tidak sedar bahawa rata rata rakyat malaysia yang bekerja di luar negara ini menghantar kembali wang yang mereka perolehi ke dalam negara? ATAU istilah SETIA negara bagi Nazri aialah mengaut sebanyak mungkin kekayaan dalam negara untuk di belanjakan atau membeli aset aset di luar negara seperti yang di diamalkan oleh sebilangan besar pemimpin negara itu ADALAH sesetianya rakyat malaysia pada negara? Biarlah orang gila yang menilai kenyataan Nazri ini kerana  hanya orang yang tak siuman akan berkata si nazri ini siuman.

Satu pertanyaan kawe kepada Si CELAKA ini adalah , adalah Nazri sedar/tahu bahawa terdapat kaum keluarganya yang rapat telah menukar kerakyatan menjadi warganegara Australia? Apakah Nazri sudah memutuskan hubungan kekeluargaan dengan anak saudaranya ini kerana tidak SETIA pada Negara? ATAU Nazri turut menjadi saksi perkahwinan anak saudaranya dengan seorang gadis jepun yang di jalankan di sebuah gereja di Australia? Kawe bukan berniat untuk menuduh Nazri tergolong dari kelaurga yang tidak SETIA pada negara dan AGAMA TAPI hanya ingin bertanya akan KEBENARAN mengenai SETIA pada negara sahaja. 


Satu lagi pertanyaan kawe kepada Nazri adalah , Apakah Nazri berpendapat negara Malaysia lebih maju dari Filipina? Apakah nazri tahu bahawa negara filipina telah menjalankan satu sistem yang membolehkan rakyatnya mengundi di luar negara ? ATAU Nazri sebagai Menteri yang gagal untuk menyediakan satu sistem untuk rakyat di luar negara menjalankan HAK mereka hanya mengambil jalan mudah untuk menutup kelemahan Kerajaan dengan menyalahkan rakyat yang berada di luar negara?
Post a Comment