Friday, August 5, 2011

SENTUHAN TERAKHIR MUHYIDIN DITUNGGUI

                                                              Perhatikan pada MATA

 Bekas Menteri Penerangan Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir diherdik oleh sebilangan ahli UMNO supaya keluar dari UMNO untuk menyatakan kecaman terbuka terhadap salah laku yang berlaku dalam UMNO hari ini.Jika ada diantara kelompok melayu mudah lupa sudah tentu masih ingat kejadian Tun M dan Pak Lah sebelum Najib dilantik sebagai PM secara keterpaksaan Pak Lah  lepaskan kerusi kepada Najib.Tun M pemimpin ulung UMNO dan negarawan tersohor terpaksa menghinakan diri keluar dari UMNO semata mata untuk melihat Pak Lah turun dari kerusi PM.


Dari luar Umno Tun M menghentam dan melenyek sepuashatinya dengan menggunakan pelbagai pentas dengan satu syarat sahaja iaitu BENCIKAN Pak Lah ,jatuhkan Pak Lah sebagai PM pada ketika itu dengan pelbagai dakwaan yang sememangnya ada kebenarannya.Orang orang UMNO yang didalam UMNO juga memainkan peranan masing masing untuk satu matlamat yang sama iaitu jatuhkan Pak Lah PM yang mengikut segala kehendak menantu kesayangan.Apakah Najib tidak mempunyai PERANAN pada waktu itu? Atau sebagai Timbalan kepada Pak Lah Najib perlu menutup segala peranannya menjatuhkan Pak Lah supaya tidak kelihatan? Muhyidin pada waktu itu dilihat seorang pemimpin UMNO yang berani dan yang paling lantang mengkritik Pak Lah dari dalam parti .Walaupun ada suara suara sumbang yang tidak selesa dengan kelantangan Muhyidin kritik Pak Lah tetapi tidak diendahkan oleh beliau. Najib diam ,membisu sekali sekala keluarkan kenyataan sokongan beliau tidak berbelah bagi kepada Pak Lah . Mungkin kenyataan tersebut perlu dibuat untuk menutup  orang ramai menghidu gerakan diam beliau bersama sama Tun M menjatuhkan Pak Lah.


Kini sejarah berulang lagi dalam rumah UMNO ,singgahsana Najib bersama Ratu FLOM kesayangannya tidak disenangi oleh banyak pihak di dalam UMNO kerana tindak tanduk mereka berdua .Berapa puak kah yang ada dalam UMNO sebenarnya? Kawe tak perlu menjawab atau menulis jawapan persoalan itu di disini kerana ahli ahli UMNO sendiri lebih maklum akan kepuakan yang ada dalam parti mereka.


Apa yang membezakan cara Najib menjatuhkan Pak Lah dengan cara Muhyidin mahu menjatuhkan Najib.Tun M digunakan secara lantang dan berdepan oleh Najib untuk menjatuhkan Pak Lah .Tun M melantik dirinya sendiri sebagai ketua pembangkang yang tidak resmi diluar Parlimen dalam memainkan peranannnya memastikan kerusi Pak Lah di serahkan kepada Najib.Muhyidin memilih dengan cara yang berlainan pendekatannya.Muhyidin tidak perlu sesiapa bertindak bagi pihaknya,beliau hanya memainkan peranan tersembunyi yang amat halus untuk membangkitkan semangat kebencian seluruh rakyat malaysia secara amnya dan ahli ahli UMNO khususnya kepada Rosmah dan Najib.Semuanya dalam senyap dan ''linang'' gerakannya.Persepsi yang dicipta oleh Rosmah dan Najib untuk membedakkan diri mereka yang kelihatan seperti hantu opera cina dimata rakyat dengan mudah diambil kesempatan oleh Muhyidin dengan satu perkataan sahaja untuk mematikan langkah Najib iaitu ,Muhyidin lebih suka sebut BANGSA dulu . Dan dalam hal ini Najib terus menikus untuk memberi sebarang komen terhadap sindiran Muhyidin kepada beliau.


AMANAH yang diterajui oleh Ku Li adalah pemula ribut dalam kancah kepuakan UMNO.Duri dalam daging UMNO ini sentiasa mencucuk jantung UMNO .Cucukan pertama Ku Li terhadap Najib selepas Pak Lah terguling adalah dalam isu royalti minyak kepada rakyat Kelantan .Suara suara nyamuk dalam UMNO berbunyi supaya Ku Li dipecat kerana menidakkan HAK parti dan membenarkan HAK rakyat kelantan.Tetapi gigitan naymuk nyamuk UMNO ini tidak memberi sebarang bekas kepada Ku Li sebaliknya kedudukan belaiu bertambah kukuh dihati rakyat Kelantan sehinggakan UMNO tiada pilihan lain untuk menamanahkan duri dalam daging UMNO ini memastikan DUN Galas hak UMNO dalam pilihanraya kecil .


Cucukan bersahaja dari Ku Li kali ini walaupun tidak mendapat sambutan yang membanggakan telah menyebabkan jantung najib berdebar dan lututnya dibedah TAPI bukan bergetar dan ketar  akibat tusukan duri dari Ku Li sebabnya..hahahha.Kekalutan dalam UMNO cuba ditutup dengan pantas dengan juak juak umno yang masih setia pada BiniNajib ini dengan cuba memperlagakan TGNA ,Ku Li dan Anuar .Najib patut memecat Ku Li dari UMNO jika benar Ku Li berpakat dengan TGNA bukan dengan membalas dengan mengatakan TGNA tidak jujur kepada Anuar.Kenapa Najib begitu kemetot pemikirannya (pinjam istilah Makhluk MSO) yang khianati beliau dan UMNO adalah Ku Li kenapa Anuar dan TGNA yang patut BiniNajib dan rakyat malaysia hukum? Pecatlah Ku Li seperti mana Pak LAh memecat Braheng Ali itu baru satu tindakan yang betul dan berani sebagai Presiden UMNO dan Perdana Menteri Malaysia.


Walaupun Pak Lah tahu Najib orang yang terlibat menjatuhkan beliau tetapi Pak LAh seorang yang berjiwa besar dan baik hati. Beliau masih cuba untuk membantu Najib dalam isu BERSIH tempoh hari .Bantuan dibelakang tabir yang dimainkan oleh Pak Lah ini tidak dihargai oleh Najib sebaliknya beliau lebih rela dirinya terpalit dengan kebencian oleh kebanyakan rakyat dari bersyukur dengan ""bantuan""secara sembunyi sembunyi oleh Pak Lah ini .Secara tidak langsungnya Najib telah mengistiharkan Pak Lah adalah musuhnya walaupun Pak Lah ikhlas ingin membantu.


Nampaknya Muhyidin begitu pintar mewujudkan musuh musuh Najib didalam UMNO dengan hanya beliau berdiri sebelah Najib tanpa berkata apa apa selain cuba mengambil hati rakyat terbanyak. Bila Muhyidin menyelebahi kehendak rakyat atau orang melayu khususnya BERMAKNA Muhyidin sedang menolak najib untuk dibenci oleh rakyat.Muhyidin benar benar memperlihatkan dirinya menjaga KETUANAN MELAYU di mata ahli ahli UMNO bilaman berjaya membuat YB Ular Hitam Kamalnathan mencium tangan lembut Muhyidin didepan ribuan orang melayu diatas satu pentas di Hulu Selangor tempoh hari.Najib pula merosakkan imej KETUANAN MELAYU bilamana tunduk kepada desakan/ugutan Presiden Ular Hitam MIC dalam membuat tuntutan jawatan menteri walaupun puak ular hitam ini minoriti yang paling kecil memenangi kerusi dalam pilihanrya di dalam Kerajaan BiniNajib. Najib telah melacurkan KETUANAN MELAYU kepada ular hitam ini.


Kawe sedang menunggu sentuhan terakhir dari Muhyidin dalam usaha beliau menjatuhkan Najib dan Rosmah yang mana kawe berfirasat sebahagian besar ahli ahli UMNO akan berdiri teguh di belakang Muhyidin bila sentuhan terakhirnya dilakukan demi menyelamatkan UMNO dirosakkan oleh Najib dan demi menyelamatkan rakyat Malaysia dihancurkan oleh Rosmah.


SELURUH RAKYAT MALAYSIA SEDANG MENANTI MUHYIDIN MENGUMUMKAN SOKONGANNYA TIDAK BERBELAH BAGI KEPADA PM NAJIB OLEH UTUSAN MALAYSIA. Rakyat sudah amat maklum cara untuk membaca tulisan utusan malaysia ini . Bacaan yang betul bila berita ditulis oleh utusan malaysia ialah dari kanan ke kiri  bukan dari kiri ke kanan. Jika anda tidak pandai membaca teknik pembacaan yang betul untuk tulisan Utusan malaysia ini MAKA elok jangan pedulikan atau percayai berita itu. hahaha


Ada juak juak UMNO berani nafikan Najib dan Muhyidin tiada KRISIS? Sila mulakan mesin pembohongan anda kepada rakyat itu...

2 comments:

newkk said...

PRU13. UMNO Out.

newkk said...

PRU13, UMNO Out bersekali dengan alwi.